23 лютого 1893 року німецький інженер Рудольф Дізель запатентував Дізельну установку. Її назвали "Метод і апарат для перетворення високої температури в роботу".

Цій події передували довгі роки праці та експериментів, які Дізель почав проводити ще зі студентських років.
Рудольф Дізель отримав освіту в Німеччині – з відзнакою закінчив Вищу політичну школу у Мюнхені. Там він познайомився з Карлом фон Лінде – розробником методу охолодження і поділу газів, винахідником холодильника. Лінде запропонував здібному випускникові очолити у Парижі філію його компанії з виробництва льоду. Дізель погодився.
У французькій столиці Дізель зацікавився двигунами внутрішнього згорання. На його погляд, такі двигуни мали недоліки – малий коефіцієнт корисної дії. Він становив 15%. Крім того, у бензинових двигунах у циліндрі стискається суміш повітря і парів бензину. Потім вона запалюється електричною іскрою. Така система запалювання видавалася Дізелю складною і ненадійною.
Тоді вчений почав працювати над створенням власного двигуна. Він хотів, щоб мотор міг працювати не тільки на бензині, а й іншому паливі – гасі, солярці чи нафті. Йому це вдалося. У його двигуні стискалося тільки повітря. При цьому температура підвищувалася настільки, що її вистачало для займання палива. Розширюючись, гази рухали поршень. Завдяки цьому значно підвищувався ККД двигуна і не потрібною була система запалювання.

Після отримання патенту на двигун, Дізель почав втілювати ідею у життя. Перші випробування зазнавали невдач - під час експерименту стався вибух. Але у лютому 1894-го двигун Дізеля попрацював 1 хв. і при 88 обертах розвинув 13,2 к.с.

1897-го винахідник презентував двигун потужністю 25 к.с. Двигун мав високий ККД, але працював на гасі. Після вдосконалення конструкції він запрацював на дешевшому паливі – нафті. Такий мотор зацікавив провідних німецьких промисловців. Патент Дизеля купили компанії Франції, Англії, Бельгії, Швейцарії. А 1998 року Рудольф Дізель відкрив власний завод із виробництва дизельних двигунів.
Потягом наступних років, аж до своєї смерті 1913-го, він працював над удосконаленням двигунів. За них він отримував головні призи на всесвітніх виставках і мільйонні доходи від продажу патентів.
1936 року німецька компанія Mercedes-Benz випустила модель модель 170V з 4-циліндровим мотором. Це був перший у світі серійний легковий автомобіль із дизельним двигуном 260D.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 132 роки тому винайшли головну деталь автомобіля
Із середини ХХ ст. більшість вантажівок стали робити із дизельними двигунами, на них запрацювали потяги, трактори й інша техніка. У 1970-х у Європі практично кожну масову модель легковиків робили із дизельними двигунами.
24 січня 1860 року вважають офіційним Днем народження двигуна внутрішнього згоряння. У цей день бельгійський інженер Жан Жозеф Етьєн Ленуар запатентував свою ідею - запалити повітряно-газову суміш у газовому двигуні електричною іскрою. І до кінця 1860 року побудував двигун внутрішнього згоряння потужністю 11,97 к. с.
Коментарі