четвер, 17 вересня 2009 17:14

Вчені відтворили процес появи "сировини життя"

Вчені під час наукового конгресу 17 вересня у Потсдамі, Німеччина, заявили, що життя зародилося у сольовому осаді стародавнього океану.

Німецькі вчені, які вивчають комплексну хімічну структуру, яка ймовірно була у стародавньому океані, встановили, за яких умов амінокислоти можуть перетворюватися на "будівельний матеріал життя".

Приблизно 4.5 - 3.8 мільярдів років тому Земля була вкрита соленим океаном. Команда вчених провела дослідження, під час якого соляний залишок амінокислоти проник в середовище нітрогену і оксиду карбону за температури 350 градусів Цельсія. Вони зафіксували утворення піролу - це компонент, який включається у гемоглобін і хлорофіл.

Експерименти групи показують, що взаємодія амінокислот з іонами металу в соляному осаді докорінно змінює теплову поведінку молекул, не дозволяючи їм перетворитися на газ за високих температур, після чого формувалися несподівані сполуки.

"Ми вбудували амінокислоту DL-аланіну в сольовий кристал - з хлоридів натрію, кальцію, калію та магнію. Після нагріву, ми виявили, що утворюються сполуки із солями кальцію, хімічно пов"язані з амінокислотою," сказав доктор Фокс. Він додав, що вони не очікували побачити в експериментах ці речовини.

Як відомо, амінокислоти є хімічними одиницями білків.

Якщо висновки вчених вірні, концентрація амінокислот, зокрема піролу, у первісному океані зростала протягом багатьох сотень тисяч років під час вивержень вулканів, повідомляється у журналі.

Мета дослідників полягала у виявленні типів малих молекул, які могли брати участь в хімічній еволюції. Результати показали утворення амінокислот, пептидів та піролу.

Ці процеси мають важливе значення для схожих на Землю планет, куди також можуть бути занесені амінокислоти. Відкриття хімічного розвитку "сировини життя" може додати підтримки теорії, що життя розвивається не тільки на Землі, й за її межами.

За матеріалом: Sciencedaily