Сканування мозку може допомогти передбачити поведінку людини, і запропонувати потужний інструмент для рекламників або органів охорони здоров'я, щоб мотивувати споживачів, вважають американські вчені.
Провівши експеримент, вони визначили, чи будуть люди, які переглядають повідомлення про використання сонцезахисного крему, використовувати його протягом найближчого тижня. Дослідження проводила група співробітників Університету Каліфорнії.
За допомогою функціональної магнітно-резонансної томографії Емілі Фальк і її колеги змогли визначити не тільки очевидні наміри, але й справжні бажання піддослідних. Томографія з допомогою магнітного поля вимірює параметри кровотоку в мозку, дозволяючи з'ясувати, які частини мозку більш і менш активні по відношенню до інших.
У дослідженні взяли участь 20 молодих чоловіків і жінок. Перебуваючи під впливом томографа, вони читали і прослуховували повідомлення про безпечне використання сонцезахисного крему, змішані з іншими повідомленнями, таким чином вони не могли здогадатися, в чому була суть експерименту.
"У день експерименту перед початком сканування кожен учасник повинен був повідомити, користувався він сонцезахисним кремом протягом попереднього тижня, чи збирається використовувати його наступного тижня, а також викласти своє ставлення до сонцезахисного крему в цілому", - пишуть дослідники. Після сканування і прийому адресованих їм повідомлень піддослідні відповідали на питання про свої наміри, а потім отримували сумку з подарунками, серед яких був і сонцезахисний крем.
"Через тиждень ми несподівано виходили на зв'язок з піддослідними, щоб з'ясувати чи скористалися вони сонцезахисним кремом", - сказала Фальк. Близько половини волонтерів вчинили згідно зі зробленими заявами. Дослідники ж знайшли ділянку кори головного мозку, активність якої виявляла справжні наміри піддослідного.
"Ця ділянка кори головного мозку у людей набагато більша, ніж у інших приматів. Вона відповідає за самоаналіз", - додав професор.
Тепер, заявила Фальк, вчені шукають інші ділянки головного мозку, які допомогли б зробити дослідження іще точнішим.
Коментарі