понеділок, 02 березня 2009 14:52

Палеонтологи Перу знайшли унікального гігантського птаха (ФОТО)
5

Унікальне відкриття зробили палеонтологи з Музею Природної історії в Перу.

Місцеві дослідники виявили фрагменти черепа морського птаха, що мешкав близько 10 млн років тому.

Пелагорнітид, так назвали птаха, харчувався рибою. Ця істота мала витягнутий дзьоб з зубами. Пелагорнітиди з"явилися 50 млн років назад, 3 млн років тому назад вони зникли з обличчя землі у зв"язку зі змінами клімату.

Птах мав гігантські розміри. Згідно з припущеннями вчених, розмах його крил сягав 6 м.

Учені до сих пір сперечаються про те, які з сучасних тварин є родичами знайденого пелагорнітида. Одні стверджують, що стародавні мешканці морів ближчі до пеліканів. Інші - що до качок. "Пелагорнітиди - це одна з загадок палеонтології літаючих істот", - говорить палеонтолог з університету Північної Кароліни Ден Кепска.

Учені сподіваються, що за допомогою знахідки зможуть наблизитися до розгадки цієї таємниці. "Знахідка украй важлива для нашого розуміння ролі цих птахів в процесі еволюції. Череп допоможе прояснити відношення між іншими видами викопних птахів, залишки яких також знайдені в Перу", - говорить Кен Кемпбелл, куратор відділу палеонтології хребетних Музею природної історії в Лос-Анджелесі.

Раніше археологам вдалося виявити недалеко від столиці Перу безліч цікавих знахідок, включаючи залишки китів, дельфінів, черепах і пелагорнітидів.

Нагадаємо, що минулого року група орнітологів і палеонтологів з Єльського університету (Yale University), США, зуміла відновити забарвлення доісторичного пір"я, знайденого в Бразилії і Данії. Викопне пір"я має чітко виражений малюнок зі смуг, на зразок того, що ми спостерігаємо у сучасних птахів. Вивчення цих смуг під мікроскопом показало, що темні ділянки пір"я складалися з меланосом - клітинних структур, в яких здійснювався синтез темного пігменту меланіну. Учені сподіваються, що сліди меланіну дозволять їм відновити не тільки колір пір"я, але і хутра, шкіри, очей. До речі, по забарвленню птахів можна відновити характер їх шлюбних ритуалів і взаємин в парі.

За матеріалами Reuters, Вокруг Света, Инфокс