Експеримент показав, що у дітей, які протягом 15 місяців не менше 2,5 годин в тиждень займалися музикою, об"єм мозолистого тіла головного мозку (corpuscallosum), органу, що імовірно відповідає за обмін інформацією між правою і лівою півкулями, збільшився в середньому на 25%.
Суперечки про те, чи дійсно музика стимулює розумові здібності людини, ведуться давно. Ми вже розповідали про так званий "ефект Моцарта" - гіпотезі, що припускає, що академічна музика, зокрема твори великого австрійця, впливає на фізіологію людей, зокрема на їх інтелектуальні здібності.
У наукових колах дискусія на цю тему не утихає: прихильники гіпотези були упевнені в тому, що музика впливає на розвиток деяких відділів головного мозку як самостійний чинник, тоді як скептики стверджували, що музично обдаровані люди, ймовірно, спочатку володіли унікальними біологічними характеристиками.
Проте ще цікавіше питання про дію на фізіологію не просто прослуховування музики, але занять на музичних інструментах.
14 квітня цього року на щорічному симпозіумі американського Суспільства когнітивною нейронауки (CognitiveNeuroscienceSociety) професор Готтфрід Шлауг (GottfriedSchlaug) і його колеги представили результати (PDF-документ) дослідження, в якому взяло участь більше 30 дітей у віці від 6 до 9 років, що займалися музикою.
Експеримент включав детальну резонансну томографію дітей до і протягом досліду, а також в кінці всього періоду занять. Виявилось, що відносний об"єм corpuscallosum збільшився саме у тих дітей, які займалися музикою не менше півтори години на тиждень, а у тих, кому пощастило займатися більше двох з половиною годин, відносний об"єм збільшився в середньому на чверть. У контрольній же групі, яка музикою не займалася, ніяких видимих змін в цьому відділі мозку не відбулося.
Стівен Суїннен (StevenSwinnen) з лабораторії молекулярної біології бельгійського університету Льовена (UniversiteitLeuven), що займається вивченням рухових функцій організму, припускає, що подальші дослідження і експерименти повинні підтвердити гіпотезу про те, що заняття музикою можуть викликати зміни в структурі аксонів, що сполучають видалені ділянки головного мозку.
Втім, варто відзначити, що заняття музикою у дітей, залучених в експеримент, проводилися виключно на "дворучних" інструментах, тобто на тих, які вимагають участі двох рук: фортепіано і віолончель. Таким чином, не виключені комплексні механізми впливу: як музики, так і сфери рухових функцій організму в цілому, повідомляє Membrana.
Коментарі