У Музеї історії Міста Києва завершилась виставка фотографині Катерини Томчук "Нереїди". Майже всі знімки - зроблені під водою. Одну з фотокартин - втілили в київському театрі. Стала переможницею міжнародного фотоконкурсу. Як і інші роботи з серії "Нереїди", присвячена красі жінки в її чистому природному прояві.
Gazeta.ua поговорила з Катериною Томчук про те, як виникла ідея робіт для "Нереїди", чи важко робити фото під водою та як творчість впливає на буденне життя.
"Цікаво бачити в сучасних людях щось дуже особливе, природу, наше справжнє внутрішнє нутро. Люблю подумки "приміряти" на незнайомих людей образи різних епох. В метро фантазую, як би виглядали пасажири, якщо "здерти" з них лушпиння осучаснення.
Людина нашого століття втрачає зв'язок із первісним, первородним. Інтуїція, бачення замилюється через наш поспіх, бажання всюди встигнути. Забуваємо, хто ми є природньо. У воді дівчата розкриваються особливо красиво.
У воді дівчата розкриваються особливо красиво
Коли бачиш дівчинку на суші – вона в своїх турботах. А в конкретний момент зйомки справді перетворюється на Німфу. В цьому певний перехід, ініціація. Вода дуже сильно це проявляє. Міфологічно асоціюється в нас із жіночністю, плавучістю. ", - каже Катерина Томчук.
Картину "Сяйво" - зняли в театрі. Моделлю стала акторка проєкту Владислава Троїцького "ЦеШо" - Надія Голубовська.
"З Надєю дружимо, вона близька людина. Зрозуміла, що хочу зняти з нею історію – глибоку, таємничу. Референс був "Принцеса Мономоке" (героїня японської анімації культового режисера Хаяо Міядзакі - Gazeta.ua). Але спрацювала магія фотозйомки. Ти ніколи не можеш передбачити, як це буде. Хотіли зняти дещо японську історію, а вийшло кардинально інше.
Не могла пояснити, що саме хочу – модель довірилась і сказала: "Твори". Зняли в її театрі, в її просторі. Я принесла світло, яке було необхідне. В неї з одягу був тільки халат. Картина для мене таємнича. Для кожної душі є темні підземні води – наші страхи, наші сумніви. Водночас тут є надія – через цей білий проблеск.
На зйомці таке відбувається дуже часто, коли ти не можеш досконало відтворити те, що в тебе в голові, але водночас воно не гірше – а просто інше. Потім ти цю схему переносиш на все життя. Коли в тебе щось не виходить, або інші люди чинять щось, чого не розумієш – їхня поведінка не краща, не гірша. Просто приймаєш це", - розповіла Катерина.
Частину картин Катерини Томчук придбали під час експонування в Музеї. Першою продали фото "Офелія". Це перша підводна робота Катерини. Моделлю стала подруга фотографині. Світлину придбали для офісу великого медіа у Франції.
"Офелія" - перлина моєї колекції. Я навіть обирала, кому її віддати, щоби вона ідеально пасувала і не пішла в погані руки. Близька моїй душі, я за неї переживаю", - пояснила фотографка.
Катерина Томчук фотографією професійно займається зі школи. Перемагала в регіональних та масштабних фотоконкурсах. "Нереїди" - серія знімків, втілених під водою. Робила фотосесії з режисером Ахтемом Сеїтаблаєвим та акторкою Ірмою Вітовською. Розпочала нову серію, присвячених коханню.
У Музеї міста Києва триває виставка про радянську пропаганду "Червоний шум". Представили роботи, які митці створювали, щоби вплинути на свідомість глядачів. В експозиції - картини-фейки, пафосні подарунки для партійних діячів та презенти від міст-побратимів. Також на виставці можна побачити портрети "передовиків", посуд із пропагандистськими знаками та фотокопію мозаїки, в якій несвідомо знецінюється інтелектуальна праця. "Червоний шум" проходить до 8 березня.
Коментарі