Сергій Рудюк. СЕО мережі магазинів СКАЙ і інтернет-магазину skay.ua
1. Як довго ви займаєтеся бізнесом?
Все почалося в 2004 році. Невеликий магазинчик на радіоринку, і два співробітники - я і моя дружина. Виходить, у нас був сімейний бізнес, саме це приваблювало багато клієнтів. Люди йшли до нас, як до друзів. Ми консультували, радили, допомагали, і, звичайно ж, продавали.
У період з 2001 по 2004 роки, на ринку продавалися виключно телефони, які були у вжитку, а знайти відповідний аксесуар до них - справжня рідкість. Але, незважаючи на це, ми працювали чесно, тоді і був закладений фундамент Скай, заснований на загальній довірі.
2. Як розвивалася ваша компанія?
Період з 2004 по 2008 рік був складним і одночасно ключовим для нашої компанії. Криза 2008 року, як не дивно, став поштовхом для розвитку Скай.
Ринок був зростаючий, попит перевищував пропозицію. Повторюся, техніка б/в була ключовим товаром, виділитися із загальної маси було досить складно.
Але ми продовжували працювати, і робили це чесно, прозоро, часто, ми надавали гарантію на техніку на шкоду собі. У той час, такий підхід був незвичайний, він став ключовим для нас, завдяки чому, Скай продовжував зростати.
В результаті, до завершення 2008 року, компанія Скай це п'ять магазинів, сайт skay.ua, що продає, сорок згуртованих співробітників і продажі по всій Україні. І в цей момент криза 2008 року наздогнала нас. Ми відчули на собі наповненість ринку, зростання припинилося, весь прибуток йшов на витрати. Це було очікувано, будь-яка компанія неминуче проходить через подібне.
Я зрозумів, треба щось міняти. Криза підштовхнула мене до глобальних змін. Потреба в розширенні розвитку вийшла на перший план. Я почав вчитися, відвідувати тренінги, шукати інструменти управління. Я вивчав нову інформацію про наймання, фінансах, які організовують схемах, адмініструванні та управлінні.
Обсяг вивчених даних був дуже великий, а зміни незначні. Я продовжував шукати далі. У постійному процесі проб і помилок, я познайомився з інноваційною моделлю управління. Там було написано про керівництво компанією за допомогою ігор і традицій. В такому підході я знайшов своє натхнення, тому що, він збігався з моїм баченням організації бізнесу, і тим, що я люблю робити - створювати команду та об'єднувати людей для досягнення спільної мети, місії.
Я захопився цією моделлю, і ми впровадили її в компанії. Результат був неймовірний - в деяких областях показники збільшилися в кілька разів, тільки за один квартал.
3. Розкажіть докладніше про вашу технологію управління та її результати
Щоб почати колективну гру, залучити всіх співробітників, необхідно вибрати цікавий приз. На нараді керівників ми серйозно підходимо до цього вибору. Призом може стати дорогий продуктивний тренінг від кращих фахівців різних областей, колективний похід на концерт, спільна туристична поїздка, екстремальні курси командоутворення та інші заходи, які б поєднували спільні інтереси.
Мета призу - залучити до роботи всіх співробітників, він повинен подобається всім, і бути чудовою мотивацією до дій. Вибір призу - один з ключових моментів гри.
Продаж товарів, що беруть участь в грі, не збільшує прибуток. Секрет гри в тому, що між співробітниками збільшуються комунікації, вихідні дзвінки, прохання і звернення по медичну допомогу один до одного, отже, це впливає на результат продажів, який бачать наші клієнти. Все це дає колосальний результат і заряджає енергією всю команду. Так, за деякими товарними групами, ми отримуємо збільшення продажів в 10-20 разів.
Традиції - це ідея з області корпоративної культури, командоутворення. Поздоровлення співробітників з днем народження, спільне святкування Нового року і проведення тематичних корпоративів - ось наші традиції. Головне, щоб всі співробітники брали участь в подібних заходах, тоді це буде їм цікаво.
Ми ділимо обов'язки по організації корпоративів між учасниками, спільно плануємо програму, придумуємо дрес-код, і це досить весело. Після таких заходів ще кілька місяців в компанії панує чудовий настрій, люди із задоволенням спілкуються, згадують веселі моменти, із задоволенням йдуть на роботу.
Ще одна наша традиція святкувати день народження компанії, коли ми висаджуємо дерева і займаємося спільної благодійністю. Все це сприятливо впливає на загальний настрій в компанії і її колективну роботу.
4. Що б ви порадили керівникам, які хочуть спробувати?
Найголовніше в моїй технології управління - освоїти інструмент публічного виступу. Я раджу кожному керівнику вже зараз, через "не хочу", почати виступати публічно.
Починати можна з невеликої групи людей. Ідеальним рішенням стане виступ на зборах ключових співробітників, на якому Ви, в будь-якому випадку, будете залучати їх і надихати.
Станьте прикладом для них і грайте разом з ними. У цьому випадку, у вас не буде вибору, хочете ви говорити чи ні, вам доведеться це робити. Тоді ваше спілкування з колективом вишикується не на рівні розпоряджень і наказів, а як спільна робота.
Головна умова для загальної мотивації в грі, це спільне обговорення та затвердження призу. Тут і спрацює навик публічного виступу. Наприклад, не всім співробітникам може сподобатися приз стрибок з парашутом. У цьому випадку вони не будуть боротися за нього, і навпаки: хтось хоче стрибок з парашутом, а призом буде поїздка на виставку котів. Приз повинен бути бажаним для всіх, відповідати духу і настрою вашої компанії.
Результат моєї технології управління - успішна діяльність компанії, регулярне розширення, здоровий згуртований колектив, протягом 12 років.
Коментарі