Більше сотні клієнтів туроператора "Ідриска-Тур" не змогли вирушити на іспанські курорти 31 серпня. Кілька годин чекали на свій рейс у столичному аеропорту "Київ". В авіакомпанії "Дарт" пояснили: туроператор не розрахувався з ними за переліт. Рейси скасували.
— У нас був рейс до Тенеріфе (іспанський острів. — ГПУ). Незадовго до вильоту дізналися, що туроператор не оплатив авіакомпанії переліт, — каже пасажир Іван. — У мене були квитки на чартер туди й назад. Заплатив майже 600 євро. Є люди, які купили тури з проживанням і трансфером. Це — до двох тисяч євро. В аеропорту пробули більше трьох годин. Говорили, начебто туроператор збанкрутував. Тому виникла така ситуація.
— Ситуация очень неприятная. Несколько часов перенервничали в аэропорту. Позже на мобильный прислали письмо и сказали, что все затраты будут возмещены. Хорошо, хоть на деньги не кинули, — каже Анна, прізвище просить не вказувати.
Наступного дня представники туроператора дали офіційну відповідь. Інформацію про банкрутство компанії спростовують. Кажуть, переліт не відбувся з вини авіаперевізника.
— "Ідриска-Тур" — не банкрут. Ми відшкодуємо збитки всім постраждалим клієнтам в повному розмірі. Ця ситуація була підготовлена зацікавленими в краху нашої компанії особами. Наші сервери були зламані. Подібна ситуація виникає вдруге за сезон. З восьмої ранку керівництво агенції було в офісі компанії-перевізника. Намагалися переконати їх не ставити під удар пасажирів. Але назустріч вони не пішли, — каже директор компанії Олена Суботіна.
Компанія "Ідриска-Тур" працює на туристичному ринку України з 2006 року.
Понад сотня туристів — клієнтів "Ідриска-Тур", які поверталися з відпочинку в Україну, застряли в іспанських аеропортах.
— Представьте картину: приезжаешь в аэропорт, а на табло — пустота. Никто ничего не комментирует. В турагентстве сначала не брали трубку, потом вообще отключили телефоны. Чтобы добраться домой, некоторые люди покупали новые билеты. А это порядка 10 тысяч гривен. Одалживали друг у друга, расписки писали, — розповідає Анастасія з Києва. — Потім українське МЗС організувало нам ночівлю в готелі. Наступного дня чартером полетіли додому.
— З 10 серпня "Ідриска-Тур" не оплачує рейси. Досі авіакомпанія здійснювала їх за власний кошт — у борг туроператору. Надалі платити за них не можемо, — кажуть в авіакомпанії.
483 500 гривень кредитної заборгованості сплатило турагентство "Ідриска-Тур" на користь ПАТ "Вернум Банк" у квітні цьогоріч. Також 10,3 тисячі — заборгованості по відсотках та 13,2 тис. — пені, за рішенням Господарського суду столиці.
Треба подати колективний позов
— Пасажири, які потерпіли від неякісного виконання обов'язків туроператором, можуть подати колективний позов до суду на відшкодування матеріальних і моральних збитків, — каже адвокат Василь Лисько, 63 роки. — Для цього треба ретельно вивчити договір, який укладали з турагентством. Подібні ризики мають бути прописані. Також треба мати підтвердження з аеропорту, що люди не вилетіли з вини туроператора, а не через власне спізнення.
Коментарі