24-річний Дмитро Зирянов працює рятувальником у місті Марганець Дніпропетровської області. Він одним із перших приїхав на місце аварії на залізничний переїзд в село Максимівка. Там уранці 12 жовтня в мікроавтобус "Еталон", який їхав із Марганця в приміське село Городище, вдарився локомотив. Водій 56-річний Микола Гречко виїхав на заборонний сигнал світлофора, і автобус зупинився. Загинули 44 людини.
— Приїхали — там жах, — каже Дмитро. — Скрізь трупи. Окремо руки, ноги, голови. На рейках, уздовж них. Ізуродовані, потрощені до такої міри, що неможливо впізнати — чоловік то чи жінка. Облич у деяких не було, а в остальних страшні вирази.
Місце аварії оточили бійці міліцейського підрозділу "Беркут". Стримували селян, які кидалися до розірваного "Еталону".
— Жінки кричали, матюкалися, — продовжує Дмитро Зирянов. — Усі в істериці. Бачив, як просто розкидали "беркутів" і бігли до нас. У деяких там загинули матері. Мобільні телефони померлих дзвонили безперестанно. Але ми їх не чіпали. Розгрібали людей. Вони були як клубок змій — усі переплутані, змішані з залізом. Ми різали стойки автобуса бензорізами, пневмоножицями.
Урятуватися вдалося тим, хто сидів біля вікон із протилежного від поїзду боку. Вони повилітали із салону.
— Запам'ятав труп молодої жінки: обличчя у крові, очі відкриті, а в поламаній руці затиснуті 20 гривень, які передавала за проїзд. Купила собі смерть за 20 гривень.
Приватний перевізник 49-річний Володимир має 26 років водійського стажу. Їздить сам. На його маршруті працюють десятки водіїв. Мають "мерседеси", "Богдани", "Еталони".
— "Еталон" — то взагалі не машина, а непотріб, — каже Володимир. — Допотопна розробка. Рульові тяги репають, пальці рульових тяг — нема про що говорить. Вони точно такі, як у "жигуля". Але ж "Еталон" — то 10-тонна машина. Нема ніякої вентиляції салону, обігріву, стойки лопають на 50 тисячах кілометрів. Свої "Еталони" я повністю переробив: установлював пічки, варив ферми для жорсткості. Можете піти на завод і купить будь-якого нового "Еталона". Запевняю, він не пройде техогляд через люфт рульового управління.
Володимир вважає, що автобус зупинився на рейках через технічний стан, а не через водія:
— Мужику 56 років, не пацан. Відреагував би на будь-яку загрозу. Якби, приміром, климанули тормозні колодки чи зламався клапан подачі палива — то на стартері з'їхав би. Навіть якби щось сталося з водієм — автобус би з'їхав накатом. Причину треба шукати в електропроводці. Тільки через неї автобус може раптово стати і шофер безсилий — ні відкрити автоматичних дверей, ні завести двигун. Тим більше проводка в "Еталоні" — гівно, як у китайських фонариках. Постійно горить. На своїх "Еталонах" я зходу її поміняв.
Поїзд збив "швидку" з подружжям
13 жовтня на переїзді в селі Тарасівка Києво-Святошинського району поїзд "Київ — Трускавець" збив автомобіль швидкої допомоги. Той перевозив 20-річну вагітну з 25-річним чоловіком. Пасажири загинули, а водій і фельдшер — у реанімації.
— Машина їхала до лікарні в Боярку, — кажуть в обласному управлінні Державтоінспекції. — Переїзд перекрили шлагбаумом, транспорт зупинився. Але водій "швидкої" поспішав. Об'їхав усі авто й виїхав на колії. Думав проскочити.
Поїзд протягнув машину 800 м, доки не зупинився.
Світлофор годинами миготів заборонним сигналом
За фактом аварії під Марганцем прокуратура Дніпропетровської області порушила кримінальну справу. Головний підозрюваний — водій автобуса Микола Гречко, нині покійний. Він проігнорував заборонний сигнал світлофора. Місцеві жителі обговорюють кілька версій, чому водій так учинив:
— Світлофор на переїзді був поламаний. Годинами миготів заборонним сигналом, хоч поїзди не ходили. Місцеві водії то знали, змушені їздити на заборонний. Гречко теж виїхав, і попав під удар.
— Він постійно їздив цим маршрутом. Знав, що в дев'ять ранку тут проходить один поїзд. Тільки той проїхав — Микола почав рух. Але за поїздом ішов нерейсовий локомотив.
— Водітєль не замітив поїзда, бо саме розщитувався з пасажирами.
— Водій учинив самогубство. Спеціально зупинився навпроти руху поїзда.
Коментарі