


З 11 травня Полтава лишилася майже без громадського транспорту — перевізники відмовилися від дозволів на 66 міських маршрутів.
Асоціація перевізників Полтавщини пояснила: на їхню думку, водії змушені припинити роботу через брак фінансових можливостей.
Зараз містом курсують лише комунальні тролейбуси та поодинокі маршрутки.
Страйк розпочався наступного дня після засідання комісії з питань містобудування, архітектури, розвитку міського господарства, транспорту, розвитку підприємницької діяльності, розвитку міста, інвестицій, туризму, яку провів її голова Дмитро Сенчакович.
Про це повідомила міськрада Полтави.
Тоді перевізники звернулися до міськради з вимогою підвищити ціну на проїзд із 4 до 5 грн. Зазначили, що в такому режимі працювати більше не можуть. Навіть розпродають автопарк.
"Раніше я купував автобуси в кредит, він рік-два пропрацював – я продаю і купую нові. Зараз так працювати із тарифом 4 гривні – неможливо. Протягом останніх 4 місяців був змушений продати майже 20 автобусів", – розповів Юрій Шевчук, директор ТОВ "Глобус Авто Полтава".
Про собівартість перевезень доповів директор КП "Полтаваелектроавтотранс" Євген Зайцев.
"Щодо фактичних витрат за перший квартал, то собівартість перевезень в електротранспорті становить 8 мільйонів 253 тисяч гривень, вартість за 1 людину – 3,83 гривні. Щодо собівартості в автобусах – 1 мільйон 44 тисячі гривень, вартість за 1 людину – 4,82 гривні", - прокоментував Євген Зайцев.
Проте жодного рішення прийнято не було: за відсутності кворуму, засідання комісії було перенесено на 11 травня.
Наступного дня також рішення не прийняли — домовитися з перевізниками знову не вдалося.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На Донбасі селяни повстали через перериту росіянами дорогу
Продовження засідання постійної комісії заплановане на 15 травня о 9:00.
Також на своїй офіційній сторінці у Facebook секретар міської ради Олександр Шамота закликав перевізників до діалогу 13 травня о 15:00.
"Завтра я готовий розпочати відкритий діалог із перевізниками та громадою для обґрунтування своїх розрахунків перевізниками, перш за все, містянам.
Під час діалогу перевізники мають продемонструвати всі складові тарифу і довести його обґрунтованість, а громада буде мати змогу дати оцінку справжності обрахунків. Іншого шляху не може бути.
Для цього завтра о 15:00 запрошую перевізників із усіма розрахунками до зали засідань міської ради, також запрошую громадськість і фахівців у сфері перевезень.
Потрібно буде сидіти до ночі — будемо сидіти до ночі, треба буде ночувати в раді, мені не звикати!" - написав Олександр Шамота.
Асоціація перевізників Полтавщини прореагувала на допис секретаря міськради так:
"Насправді, проблема виникла не сьогодні. Після Кукоби всі міські голови ігнорували проблеми громадського транспорту. Остаточно загнав нас у безвихідь підлеглий Сергія Капліна з партії – секретар Полтавської міської ради Олександр Шамота.
Наприкінці минулого року у неформальній розмові він пояснив, що підвищити тариф на проїзд до президентських виборів неможливо. Але пообіцяв зробити це після них. Ми повірили й майже півроку пропрацювали собі у збиток. Вибори минули, а в Шамоти нова відмовка – мовляв, не може підвести Капліна перед виборами до Верховної Ради. Ще півроку ми витримати не можемо".
Діалог триває, а полтавцям лишається лише чекати й ходити пішки.
На Інститутській у Києві почали знімати бруківку для будівництва меморіалу Героям Небесної сотні. Це ставить під загрозу завершення проведення слідчих експериментів у розслідуванні розстрілів під час Майдану у 2014 році.
Коментарі