— Будувати трасу Н-31 почали у серпні торік. Заливали важкі бетони. Потім п'ять місяців робота стояла через погодні умови. Зараз будівництво продовжується, — розповідає прес-секретар Служби автодоріг у Полтавській області Юлія Іващенко, 31 рік.
9 квітня в Кобеляцькому районі на Полтавщині відкрили для руху частину траси Н-31 Дніпро — Решетилівка, що має 28 років гарантії. Це перша подібна дорога в Україні. Її роблять із цементобетону. Готовий відрізок завдовжки 1,7 км. Загальна протяжність — 80 км. Має чотири смуги, ширина 27 м. На готовій ділянці поки що відкрили для руху дві смуги. Працюють три підрядники — турецька фірма "Онур" та українські "Альтком" і "Роздорстрой".
— Товщина всього дорожнього одягу становить майже півтора метра. Із них 70 сантиметрів — укріплений і стабілізований ґрунт. Далі йдуть три шари цементобетону. Перший — цементоґрунт на 30 сантиметрів. Другий — пісний бетон — 18 сантиметрів. Третій має 26 сантиметрів, це важкий бетон з армувальними елементами, — продовжує Юлія Іващенко.
— Укравтодор встановлює гарантію мінімум 5–10 років на асфальтобетонні дороги, залежно від категорії та технології виконання. Це на ті, що зроблені за останні три роки з нуля, — розповідає Юлія. — Компанія "Онур" запевняє, що протягом 28 років на бетонній трасі не буде ямковості. Гарантійні терміни прописані договором. Підрядник досвідчений, будували дороги за кордоном. 2012-го робили ділянку біля Хоролу та Абазівки на Полтавщині. Там нині зразкові шляхи.
На дорозі Н-31 обладнають два вагові майданчики. У Решетилівці збудують роз'язку на двох рівнях із виходом на трасу Київ — Харків.
Фінансує будівництво держава. Кошти дають частинами. 2017 року на об'єкт виділили майже 10 млрд грн. Мільярд сплатили торік. Цьогоріч планують дати 800 млн. Завершать не раніше 2021 року.
2019-го планують почати будівництво цементнобетонних доріг у Донецькій і Миколаївській областях.
Коментарі
1