Вранці 25 травня запрацювали лінії столичного метрополітену. Проте тепер правила поїздок для пасажирів зміняться.
Gazeta.ua розібралася, як нині працює метро та яких обмежень потрібно дотримуватися.
Чому закрили підземку?
Київський метрополітен закрили 17 березня о 23:00 через карантин. В Україні ширилася коронавірусна інфекція і влада вирішила вберегти людей від значних скупчень. Таким чином уникнути швидкого інфікування.
"Київ живе в умовах суворих обмежувальних заходів. Згідно з рішенням урядової комісії з техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій та постановою Кабміну, Київ повинен закрити метрополітен. Закликаю киян піклуватися про своє здоров'я та безпеку і залишатися вдома", - говорив мер Києва Віталій Кличко.
Проте транспортний експерт Дмитро Беспалов вважає, що метро можна було б не закривати.
"Хороша новина, що відкривають метро. Але дивно, що його взагалі закривали, цього не робили в інших країнах. Може, то та ж історія, що із парками. Закрили, щоб налякати людей. Звичайно, ситуація з вірусом після цього трішки погіршиться, але вибору немає, треба повертатися до життя", - зазначає Беспалов.
Чому відкрили?
Попри те, що в Україні продовжує збільшуватися кількість випадків коронавірусу, країна починає поетапно виходити із карантину. 22 травня дозволили перевезення пасажирів у наземному громадському транспорті. 25 травня було заплановане відновлення метрополітену. Наступні пом'якшення чекаємо 1 червня.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Упали всі показники: в МОЗ оновили статистику щодо коронавірусу
"Починаємо рух за звичайним графіком, більшість станцій відкрилися о 5:45. Стосовно інтенсивності, ми розуміємо, що не прийдуть 1,5 мільйона осіб, але будемо працювати в максимально інтенсивному режимі, піковому. 1,5 хвилини буде перерва між поїздами. У міжпіковий час інтервали звичні - до 2-3 хвилин", - пояснила заступниця директора Київметрополітену Наталія Макогон.
Які діють обмеження?
"У зв'язку з відкриттям метрополітену в Києві МОЗ розробило окремий перелік рекомендації як для пасажирів, так і для працівників. Для пасажирів обов'язкові засоби індивідуального захисту та соціальна дистанція. Для працівників обов'язкові не менш як 5-денний запас масок, рукавичок, термоскринінг на початку зміни, дезінфекція вагонів та станцій", - повідомив міністр охорони здоров'я України Максим Степанов.
Отже, відсьогодні на вході до приміщення станцій працівники підземки мають забезпечити санітарний контроль пасажирів. У разі виявлення візуальних ознак гострого респіраторного захворювання проведуть температурний скринінг. Якщо температура тіла вища 37,2 градусів - у метро не пустять. Пасажири мають бути у масках чи респіраторах. Усі повинні дотримуватися відстані не менше, ніж 1,5 метра один від одного у чергах до кас, терміналів самообслуговування, на платформах та у вестибюлях. Для цього працівники нанесли спеціальні розмітки.
Окрім того, на інформаційних панелях розміщено важливі дані щодо необхідності звернутися до лікаря за перших симптомів респіраторного захворювання, "гігієни кашлю", соціальної дистанції, маскового режиму, важливості використання рукавичок, миття рук після поїздок та уникнення доторків до обличчя.
За порядком у метро та дотриманням усіх правил карантину слідкуватиме поліція метрополітену.
Що дозволено?
Попри карантинні заходи, працюють усі лінії підземки, кількість людей у метро обмежувати також не будуть.
"Обмежити число пасажирів у підземці просто неможливо. Із тієї ж причини не проводитимуть температурний скринінг усім пасажирам", - пояснює заступник голови КМДА Валентин Мондриївський.
Проте киянам та гостям столиці радять користуватися громадським транспортом, у тому числі метро, лише у нагальних випадках.
"Довго контролювати обмеження в громадському транспорті влада б не змогла. Можливо, перші дні були б якісь рейди, показові перевірки. Але із часом на це закрили б очі. У нас завжди був перезавантажений транспорт, особливо метрополітен. Обмеження призвели до величезних черг на зупинках, біля входу до станцій метро, а з часом до масового обурення. Владі це не потрібно", - пояснює Дмитро Беспалов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Метро в Харкові працює в звичному режимі
Як платити за проїзд по-новому?
Із 25 травня пасажири підземки користуватимуться переважно електронним квитком. Це допоможе спростити процес купівлі жетонів, позбавить черг біля кас.
Отже, сплачувати за проїзд на турнікетах можна буде:
- KyivSmartCard;
- карткою метро (до 31 березня 2021 року);
- безконтактною банківською карткою будь-якої платіжної системи на жовтих турнікетах;
- мобільними додатками Google Pay та Apple Pay;
- мобільним додатком Kyiv Smart City;
- разовим квитком із QR-кодом (паперовим або електронним).
Пасажири пільгових категорій столиці для проходу в метро мають використовувати картку киянина. Загальнодержавні пільгові категорії пред'являють оригінал відповідного посвідчення.
Квиток для разового проїзду можна згенерувати завчасно у додатку. Це дасть змогу уникнути черги до каси. Е-квиток можна купити у Т-кiосках, яких у столиці понад 300. Вони розташовані здебільшого на зупинках громадського транспорту.
"Закликаємо пасажирів по максимуму використовувати безконтактні способи оплати. Жетони продаватися не будуть, але використовувати їх можна до 30 червня", - розповіла Наталія Макогон.
Опублікували правила поведінки у метро в Києві та Харкові. Його запустять з 25 травня. Співробітники метрополітену стежитимуть за дотриманням санітарних норм пасажирами.
Коментарі