Закінчується набір дітей до більшості гуртків та секцій. Деякі вже сформовані. Батьків, котрі ще не визначилися, чим зайняти дитину, турбує, що обрати, на який гурток чи секцію записати.
Педагоги переконані, що школярі мають займатися чимось корисним поза уроками. Неорганізоване дозвілля — одна з суттєвих причин уживання дітьми та підлітками алкоголю, наркотиків, скоєння злочинів.
На бокс, вільну боротьбу, кікбоксинг, таїландський бокс Муей Тай беруть із 10 років.
— У нас іде серйозний відбір. Спочатку діти приходять на початкову підготовку. З вересня набираємо по 12 осіб у групу. У найстарших групах спортивного вдосконалення залишається по п"ять школярів, — розказує Марія Герасименко, 24 роки. Вона заступник директора дитячо-юнацької спортшколи N4 у Полтаві. — Одні діти приходять на бокс як на гурток, інші — займатися спортом. Тому багато хто відсіюється.
Аби перейти до наступної групи, треба мати досягнення.
— Може, дитина й не стане спортсменом, та завдяки заняттям набуде навичок самооборони, зможе за себе постояти, — веде далі Герасименко. — Думаю, хлопчикам варто займатися таким спортом. Дівчаток на бойові мистецтва приходить мало — 15–20 відсотків. Деякі тренери взагалі не беруть дівчат. У претендентки має бути дуже сильний характер.
Надивилися серіалу "Ранетки" і йдуть грати на ударних інструментах
Найменш травматичними за правилами ведення бою вважають олімпійські види — бокс і вільну боротьбу. Небезпечніші кікбоксинг і таїландський бокс.
Оптимальний вік для початку занять музикою — 5–6 років. Але тут варто врахувати, на якому інструменті гратиме дитина.
— Якщо це гітара, то не раніше 9–10 років, коли рука може охопити гриф, — пояснює Олег Чечотка, 44 роки, директор дитячої музичної школи N3 Полтави. — Якщо духові інструменти, то можна і з 6 років. Адже починають вони із сопілки.
Основна проблема, з якою стикаються діти й батьки під час занять музикою, — необхідність багато та постійно працювати.
— Це основна трудність і в загальноосвітній школі, й у нас, — говорить Олег Петрович. — Зараз дівчата надивилися серіалу "Ранетки" і йдуть грати на ударних інструментах. Думають, сіла — й заграла. А треба постійно працювати, щоби щось вийшло.
Аби подолати лінощі, педагог радить водити дитину на концерти. Показувати, чого досягли музиканти, які працювали, ставити їх за приклад.
— Коли дитина втрачає інтерес до занять музикою, потрібно її переконувати. І подеколи примушувати, — вважає Олег Чечотка. — Вільний час у дитини — не просто згаяний. Він несе велику загрозу. Якщо порожнеча дозвілля не буде заповнена працею, вона обов"язково заповниться якоюсь гидотою.
ПРИ ВСТУПІ до художньої школи діти малюють натюрморт із натури.
— Ми дивимося, як дитина компонує, як кладе штрихи, як бачить форму, — розказує 38-річна Оксана Семер"янова, директор Полтавської художньої школи. — Виставляємо оцінки і найкращих дітей приймаємо. Беремо з третього класу загальноосвітньої школи — у 8–9 років. Якщо батьки бачать, що дитині подобається процес малювання, якщо в неї є потяг, його треба розвивати.
Головною проблемою для тих, хто опановує образотворче мистецтво, педагоги теж називають необхідність систематично працювати.
— Одна справа, коли малювання в дитини на рівні "подобається". На рівні "вчитися" — це інше. Батьки думають, що ми тут зразу будемо малювати великі портрети. А діти починають з простого. Батьки не розуміють, чого це вони малюють листочки, а не одразу картини олійними фарбами. Саме поступовість у навчанні, наполегливість, регулярне відвідування забезпечать результат.














Коментарі