1 липня закінчується термін, протягом якого власники скутерів мали їх зареєструвати в Державній автомобільній інспекції. Із перших днів липня даїшники повинні штрафувати скутеристів без реєстрації.
У Кобеляцькому, Новосанжарському, Решетилівському і Козельщинському районах досі не пройшов державну реєстрацію жоден скутер.
Першою зголосилася зареєструвати свій мопед "Хонда-Діо" підприємець із Кобеляк Інна Філоненко, 34 роки.
У Кобеляцький відділ реєстраційно-екзаменаційної роботи, за 12 км від райцентру в селі Бутенки, Інна Філоненко приїхала по обіді.
— Відвідувачів було не багато, — згадує. — Думала, швиденько зареєструють мопед і поїду додому.
Інну найперше відправили до експерта. Загадали перед тим сплатити дві суми — 84 грн та 238 грн 39 коп.
— 84 гривні пішли на рахунок "Полтава-інформ-ресурс ДП УМВС". За що — невідомо, — переказує. — 148,74 гривні — технічний огляд, 60,85 — визначення об"єму двигуна, 28,8 гривні — комп"ютерні послуги.
Після оплати з експертом Андрієм Деречею пішли до скутера. Він почав шукати на мопеді номери двигуна та рами. Аби визначити рік випуску та об"єм двигуна, почав телефонувати в Полтаву.
— Повідомив телефоном марку мопеда і номери агрегатів, — згадує Інна. — За якийсь час йому сказали, що об"єм двигуна скутера — 49 кубічних сантиметрів. А рік випуску — 1996–1999-й.
Перевірять на угон
Запитала, як це визначили, то експерт сказав, що по назві знайшли в якійсь базі даних в Інтернеті. За це я заплатила аж 90 гривень, — сміється.
Зауважує, найбільше часу пішло на те, щоб дізнатися, як писати заяву та пояснення, котрі вимагають при реєстрації скутера. Виявилося, установленої форми цих документів немає. У відділі її вигадали просто при Інні.
Документа про реєстрацію жінка не отримала. Їй повідомили, що доведеться пройти ще кілька процедур.
— Пакет документів, необхідних для реєстрації скутера, буде направлений в обласне управління ДАІ, — розповідає Олег Олефіров із Кобеляцького відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи. Там скутер перевірять на угон. Потім доведеться заплатити за номерний знак і за свідоцтво про реєстрацію чи тимчасовий талон.
Після цього слід також заплатити за технічний огляд, за талон про його проходження і транспортний збір. Орієнтовна сума — близько 1 тис. грн.
Більшість власників скутерів переконані, що реєстрацію або скасують, або відтермінують.
Начальник Державтоінспекції Кобеляцького району Володимир Голтвянський повідомляє, що вказівки штрафувати скутеристів із 1 липня не надходило. Хоча за керування транспортним засобом без реєстраційних документів передбачений штраф до 255 грн.
Водії мототранспорту з об"ємом двигуна до 50 куб. см посвідчення водія категорії "А1" повинні мати з 1 липня.
— Є велика вірогідність, що цю дату можуть відтермінувати, — говорить Наталія Варченко з обласної Державтоінспекції. — В 11 містах і райцентрах області, де є наші реєстраційно-екзаменаційні відділи, в автошколах можна пройти навчання і здати екзамен на категорію "А1". Якщо водій має посвідчення категорії "А", "В", отримане до 24 вересня 2008 року і він керує транспортом, може просто обміняти посвідчення, заплативши 350 гривень.
Якщо посвідчення отримане до 16 березня 2010-го, потрібно пройти 20 год. практичного водіння на мопеді в автошколі та скласти іспит. Підготовка коштує 900 грн, ще треба придбати 10 л бензину та 300 г масла.
Наталія ВІСИЧ
Мопеди перестали купувати
У магазинах, що продають скутери та мопеди, через введення обов"язкової державної реєстрацію мототранспорту з робочим об"ємом двигуна до 50 куб. см із весни впали продажі.
— У нас вони просто зупинилися. І не самим уведенням реєстрації, а тільки погрозою її введення, — говорить 56-річний Володимир Федоренко, власник магазину "Мотос" у Полтаві. — Розпродуємо ті скутери, що завезли раніше, на 20 відсотків дешевше в доларовому еквіваленті. У гривнях виходить дешевше на 5 відсотків.
Коментарі
3