11 жовтня закінчили поточний ремонт на Крюківському мосту в Кременчуці. Укріпили металеві стики й заасфальтували дорожнє покриття. У службі автомобільних доріг Полтавської області говорять, у першу чергу ремонтують мости на дорогах, які будуть задіяні в Євро-2012.
Для ремонту таких мостів дорожники братимуть кредит у Світовому банку. Решту лагодитимуть косметично. Якщо міст може впасти — розвантажать його від машин, заборонять їздити вантажівками.
Крюківський міст у Кременчуці має два яруси. Унизу їздять потяги, згори — автівки. Через споруду проходять дві траси державного значення — Бориспіль–Дніпропетровськ–Запоріжжя й Полтава–Олександрія. Міст має довжину 962 м. Сполучає правий і лівий берег міста.
— За весь час на ньому було два капітальних ремонти, — згадує кременчуківка 70-річна Марина Богданова. — Перший — 1988 року, а другий — чотири роки тому. Помню, як робили, казали, 10 років торкатися не будуть. А вже наступного — по асфальту поповзли тріщини.
Кременчужани говорять, вибоїни на мосту з'являються через велику кількість автівок.
— Хоч мостом опікується Південна залізниця, улітку зробили на ньому ямковий ремонт, — говорить начальник Кременчуцького управління житлово-комунального господарства Олександр Любенко, 55 років. — Для цього з міського бюджету виділили 35 тисяч гривень.
Зі слів водіїв, конструкція Крюківського мосту застаріла.
— Покриття в цьому році зробили більш-менш нормальне, — говорить місцевий автомобіліст 49-річний Віталій Іванович, прізвища просить не називати. — Але конструкція — це позавчорашній день. Вузький, усього дві полоси для руху, стики нерівно прилягають один до одного. Кожного дня тут у заторі стою. Позавчора застряв на 1,5 години, бо у водія "шістки" колесо спустило.
В аварійному стані міст у центральній частині Миргорода через річку Хорол. Побудований у 1970-х. Спочатку його планували закрити через аварійність. Відмовилися, бо міст сполучає дві частини міста. На реконструкцію потрібно понад 10 млн грн. Кілька місяців тому, зламавши парапет, із нього злетів легковик.
Міст через річку Псел у Гадячі збудували 1963 року. Це єдиний шлях у напрямку Полтави, Лебедина, Охтирки Сумської області. Термін його експлуатації вийшов 28 років тому.
2008-го за 250 м від старого поставили новий тимчасовий міст, розрахований на два роки. За цей час планували полагодити основний.
Місце для тимчасової споруди вибирали там, де вужча річка. Коли пустили транспорт, водіям доводилося робити два різкі повороти. За літо вісім вантажівок перекинулися біля мосту. Щоб уникнути нових ДТП, місцева Державтоінспекція поновила рух старим мостом. Тепер у місто заїжджають новим мостом, а виїжджають старим. Термін експлуатації обох споруд закінчився. Машини в Гадяч їдуть серединою мосту, бо краї можуть обвалитися.
— Основний міст потребує заміни всіх несучих балок. Коли його будували, він не був розрахований на такий потік машин, — каже заступник голови Гадяцької райдержадміністрації Григорій Мисюра. — Раніше ремонт коштував 7 мільйонів, зараз просимо 30.
В облавтодорі кажуть, на капітальний ремонт мостів грошей не вистачає. Цього року держава виділила 150 млн грн, потрібно 1,5 млрд.
— Недофінансування постійне, — говорить заступник начальника з експлуатаційного утримання доріг Полтавської області Анатолій Мягкохліб, 42 роки. — Капітально лагодимо лише споруди, якими неможливо їздити. Так було з мостом через річку Сула біля Гадяча. На міст через ту ж річку біля села Липове на трасі Борисполь–Дніпропетровськ–Запоріжжя немає грошей. Конструкція ненадійна. На ремонт потрібно близько 100 мільйонів гривень. Тому ми тільки змінили огорожу й ввели поперемінний рух в одному напрямку. На міст не можна виїжджати, якщо назустріч уже їде машина.
571
міст є в Полтавській області. На 244 — зробили косметичний ремонт. Із них 44 мости — на дорогах державного значення. Одну споруду закрили через аварійний стан. 2011 року капітальних ремонтів мостів не проводили.
Коментарі