четвер, 27 липня 2006 19:03

Симоненко розповідає про можливі проблеми Ахметова

Автор: Фото: Євген КОЛЕСНИК
  Петро Симоненко не зізнається, хто допоміг йому злітати на зустріч із першим віце-прем’єром Росії Дмитром Медведєвим
Петро Симоненко не зізнається, хто допоміг йому злітати на зустріч із першим віце-прем’єром Росії Дмитром Медведєвим

Головний офіс Комуністичної партії — у триповерховому будинку в Києві, на Подолі, неподалік Контрактової площі. Через залізні ворота потрапляєш у внутрішній дворик. На стіні — бронзовий барельєф молодого Леніна. Такий самий Ілліч у невеликому кабінеті лідера КПУ Петра Симоненка. Крім вождя пролетаріату, на стіні — годинник із гербом СРСР. Підлога вкрита світлим м"яким килимом з високим ворсом. Такого ж тону шкіряний диван. На столі — комп"ютер і розкидані папери.

Секретарем у Петра Симоненка працює середніх літ чоловік. При вході до кабінету він вручає свіжий номер партійної газети. На першій шпальті — стаття: "Роги і копита" у Секретаріаті президента".

Говорили півтори години. Потім прес-секретар Симоненка зізнався "ГПУ", що це було найдовше інтерв"ю лідера комуністів.

Одразу після створення антикризової коаліції Симоненко їздив до Москви. Зустрічався з першим віце-прем"єром Росії Дмитром Медведєвим. З цього й почали розмову. Головний комуніст України говорить російською. Запевняє, що особисто домовлявся про цю поїздку з Володимиром Путіним ще торік — до виборів.

— З Медведєвим ми говорили про поставки й ціну на газ, — пояснює. — Після затвердження Кабінету Міністрів буде офіційний візит уряду України до Росії. Для нас найголовніше —стабілізувати ціну на газ до кінця цього року.

Чому з представників коаліції їздили саме ви, а не, наприклад, "регіонал" Андрій Клюєв, якого пророкують на віце-прем"єра з паливно-енергетичного комплексу?

— Дуже важливо не персонально якомусь газовикові чи енергетикові приїжджати до Москви й обговорювати питання про особисту вигоду. Ми є реальною політичною силою, яка користується довірою. Я багато чого пропонував щодо створення газотранспортного консорціуму. А також про замкнену енергосистему, про митний союз.

До Москви Симоненко літав спеціальним рейсом. Така поїздка коштує близько ста тисяч гривень.

Хто оплатив поїздку?

— Я довго думав над цим: у президента попросити — який сенс? У прем"єра — теж саме, — роздумує вголос Симоненко й одразу додає: — Хоч у них особистих літаків хоч відбавляй. Графік роботи був напружений — постійно треба бути у Верховній Раді. Тому я змушений був скористатися такою послугою. Деякі представники бізнесу в Україні знали, що лечу вирішувати міждержавні проблеми. Вони не входять в жодну з коаліцій і навіть не депутати. Це люди доброї волі.

Однак назвати імена благодійників Симоненко відмовляється.

Раптом лунає гімн СРСР — задзвонив мобільник. Симоненків телефон — "Нокіа 6230і" коштує близько півтори тисячі гривень. На дзвінок не відповідає.

Ідея про коаліцію між СПУ, КПУ та Партією регіонів уперше прозвучала два місяці тому в Москві...

— Про такий склад коаліції вперше заявили ми. І я цю ідею довів до логічного завершення — коаліцію створено, — заявляє з гордістю.

Готові взяти паливно-енергетичний комплекс

Симоненко каже, що створення антикризової коаліції комуністи не святкували — погана прикмета.

— Наші попередники вже святкували і взасос цілувалися перед телекамерами. А що це їм дало? — сміється.

Як же могли комуністи ввійти в коаліцію з капіталістами?

— Крупний бізнес є у всіх. У БЮТу, "регіоналів", "Нашої України" і соціалістів. Але ми, комуністи, продемонстрували, що таке компроміс.

Запевняє, що коаліція з фракцією, де зібралися найбагатші люди України, не завадить комуністам відстоювати антибуржуазні принципи. Коли "ГПУ" попросила підтвердити чи спростувати розмови про гроші, які Партія регіонів заплатила комуністам, Симоненко вибухнув:

— Я вам не рекомендую більше такі дурниці мені говорити! — нахмурився. — Цей "трьоп" спеціально розповсюджують, щоб звинуватити нас. Комуністи такими дурницями ніколи не займалися і займатися не будуть.

Які міністерства хотіли б очолити представники Компартії?

— Ми готові серйозно розглянути аграрний комплекс. Міністерство промислової політики нас також цікавить. Готові взяти паливно-енергетичний комплекс у цілому. Бо мова йде не про комерційні інтереси, а про вирішення проблеми енергетичної безпеки. Крім нас ніхто її так не бачить.

Ви досі виступаєте за націоналізацію металургійного комплексу?

— Так. Жоден металургійний завод чи електростанція ніяким індусом і жодним українським олігархом не збудований.

А як щодо Рината Ахметова? Він, до речі, має намір приватизувати "Укртелеком"?

— А це вже їхні проблеми. Такого питання в угоду про антикризову коаліцію ми не вносили. Ми, безумовно, будемо використовувати своє право вето на законопроект про приватизацію "Укртелекому". Мій законопроект про націоналізацію вже внесено на розгляд Верховної Ради. А "Укртелеком" — це одна з найбільших монополій. І це питання перш за все національної безпеки. Ми, не соромлячись, скажемо свою позицію і Ринату Ахметову.

З трибуни Верховної Ради ви неодноразово заявляли, що в БЮТі багато корупціонерів. Можете їх назвати поіменно?

— Це так і є. Наприклад, Богдан Губський — найвідданіший товариш Леоніда Кучми — займається цукровим бізнесом. Або ж Олександр Абдуллін — найкращий товариш Ігоря Бакая. Вони разом придумували й реалізовували газові махінації в інтересах Кучми. Візьмемо того ж Василя Хмельницького. Одним із його бізнес-партнерів є Людмила Кучма.

Молодший син працює хірургом

Лідер КПУ обіцяє, що внесе законопроект про скасування депутатської недоторканності.

— І я вам гарантую, вони (БЮТ. — "ГПУ") голосувати за це не будуть, — стукає по столу пальцем Симоненко.

Живе лідер комуністів з дружиною на бульварі Лесі Українки у двокімнатній квартирі. Отримав її 1995 року, коли вперше став народним депутатом. Також у нього є дерев"яний будиночок у Конча-Заспі. Власного авто не має. Але полюбляє їздити у вихідні на партійній машині "Тойота Авенсіс". Симоненко живе на зарплату народного депутата — це близько 20 тис. грн на місяць. Каже, що економить на бензині.

— Це досить зручна і, що головне, економна машина. Щоб двадцять літрів заправити, потрібно викласти сто гривень. А по місту проїхав — і їх нема, — бідкається головний комуніст.

Два його сини заробляють собі на життя самостійно. Старший живе в Києві. Одружений на доньці депутата минулого скликання Катерини Ващук. Разом з товаришем відкрив фірму. Але Петро Миколайович запевняє, що не знає, чим вони займаються:

— Він часто допомагає вирішувати мені юридичні чи економічні проблеми, бо має відповідну освіту. Але в бізнесі я йому нічим не допомагаю.

Молодший син працює хірургом у Донецькій обласній клінічній лікарні. Діти до комуністичної ідеї ставляться добре, але в партію вступати не хочуть. Цього не схвалює і сам Симоненко:

— Я не підтримую сімейність у народних депутатів. Привести в політику свого сина — це право Януковича. Але я зі своїми дітьми до такого не дійду.

Народився 1 серпня 1952 року в Донецьку
1974 — закінчив Донецький політехнічний інститут
1975 — інструктор, завідувач відділу інституту "Дондіпровуглемаш", м. Донецьк
1980 — секретар Донецького обкому ЛКСМУ
1982 — секретар ЦК ЛКСМУ
1989 — секретар Донецького обласного комітету Компартії
1991 — закінчив київський інститут політології і соціального управління
1991 — заступник гендиректора корпорації "Укрвуглемаш"
1993 — обраний першим секретарем ЦК КПУ
З 1994 — депутат Верховної Ради

Зараз ви читаєте новину «Симоненко розповідає про можливі проблеми Ахметова». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути