Середа, 19 червня 2019 06:00

"Москва купила черговий телеканал в Україні"

14 червня народний депутат Тарас Козак купив телеканал "Зік". Це загальнонаціональне медіа, із центральним офісом у Києві.

Торік у жовтні Козак став власником телеканалу "Ньюзван", у грудні — групи компаній "112 Україна". Їхню вартість оцінив у 114,8 млн грн. На виборах до Верховної Ради йде у десятці списку "Опозиційної платформи — За життя". Одним із лідерів цієї партії є кум президента Росії Володимира Путіна Віктор Медведчук. Козак не підтримав закон, що визнає збройну агресію Росії проти України.

Після оприлюднення інформації про зміну власника, з телеканалу звільнився гендиректор і топ-менеджери. Припинили співпрацю низка журналістів.

— Ситуація неприпустима. Медведчук, який претендує на роль українського Кадирова (президент Чеченської Республіки у складі Росії, називає Путіна кумиром, прихильник окупації Криму. — ГПУ), безперешкодно купує ще один телеканал, — каже політолог 42-річний Михайло Басараб.

— Він і його партнери й раніше впливали на інформаційну політику "Зіку". Тепер це оформлено офіційно. Розширення впливу Медведчука на українські медіа — це збільшення присутності Кремля. У ситуації з цим телеканалом це особливо небезпечно. Бо він працює переважно на західноукраїнську аудиторію, здебільшого патріотичну.

Попереднім власником був місцевий бізнесмен Петро Димінський. Та ще за часів Януковича серед реальних власників "Зіку" фігурували прізвища тодішніх посадовців Олександра Клименка і Віталія Захарченка (міністри доходів і зборів та внутрішніх справ в уряді Азарова. Клименка підозрюють у створенні злочинної організації, зловживанні службовим становищем. Захарченку інкримінують низку важких злочинів проти активістів Майдану у лютому 2014-го. Обоє втекли у Росію. — ГПУ). Коли вже після Революції гідності телеканал "переїхав" до Києва, на майдані Незалежності побудували розкішну студію, остаточно стало зрозуміло — ресурс належить не Димінському, у нього немає стільки коштів і такої потреби.

"Зік" разом зі "112" і "NewsOne" увійшов у мережу прокремлівських каналів. Під виглядом дискусії просувають кремлівські ідеї. Роблять публічними людей, які працюють проти України. Це небезпечно. Особливо напередодні виборів. Бо телевізор впливає на настрої.

Держава має уважніше відстежувати ворожу інформацію у ЗМІ. Чинити перепони тій, що заперечує українські цінності й ідеали. Досліджувати джерела фінансування і зв'язки таких засобів масової інформації з Росією. Зрештою припинити діяльність диверсійних медіа. Паралельно — заохочувати український капітал створювати незалежні медіа.

Слідчі органи показують неефективність розслідування справи Віктора Медведчука (у лютому 2019-го Генеральна прокуратура України порушила кримінальне провадження проти Віктора Медведчука за державну зраду через його заяви про потребу утворення так званого "автономного регіону Донбас". — ГПУ). Кум Путіна безперешкодно розгортав політичну і бізнесову діяльність. Цього не могло би відбутися, якби він не мав домовленостей чи гарантій з боку попереднього президента Петра Порошенка.

Зараз ви читаєте новину «"Москва купила черговий телеканал в Україні"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 915
Голосування Який результат покаже збірна України з футболу на Євро-2020/21?
  • 1) не вийде з групи
  • 2) дійде до 1/8 фіналу
  • 3) дійде до 1/4 фіналу
  • 4) дійде до 1/2 фіналу
  • 5) дійде до фіналу
  • 6) виграє турнір
Переглянути