Ексклюзиви
пʼятниця, 18 травня 2012 00:00

"Кандидати в депутати використовують псевдоопитування"

Громадянська мережа "Опора" спостерігає за виборчою кампанією до Верховної Ради. Її експерти підготували вже другий звіт. Основний напрямок цієї кампанії — благодійництво, каже аналітик виборчих програм "Опори" 29-річний Михайло Шелеп.

— Є випадки, коли чиновники купують обладнання для закладів освіти чи медицини за бюджетні кошти, а їх вручення висвітлюють як особисте досягнення приватної особи, — розповідає аналітик. — У Харкові були зафіксовані випадки, коли голова міста Геннадій Кернес із 27 березня по 19 квітня провів зустрічі з мешканцями у восьми районах для адресного вирішення проблем ветеранів та пенсіонерів. Заходи відбувалися за участю керівників профільних управлінь і департаментів мерії та потенційних кандидатів-мажоритарників від Партії регіонів. Усі зустрічі широко висвітлювали в комунальній пресі.

Чи посилили увагу правоохоронні та судові органи до тих, хто оголосив про участь у виборчій кампанії?

— Поки що такі випадки одиничні. Зараз будь-який конфлікт, учасником якого є бізнесмен із політичними амбіціями, можна прив'язати до виборів. У Херсоні щодо директора та головного бухгалтера підприємства "Будмеханізація", яке пов'язують із "бютівцем" Юрієм Одарченком, відкриті кримінальні справи за ухиляння від сплати податків за 2005-2011 роки. Хоча за цей період організація вже проходила аудиторські та податкові перевірки. Найбільшого розголосу на Волині отримала справа з обшуком, організованим СБУ в офісах фірм, що належать бізнесмену, члену Народної партії Ігорю Єремєєву, який анонсував своє висування. За останній місяць відбулися обшуки податківців на фірмах бізнесмена, депутата Волинської облради Василя Столяра, який також заявив про свою участь у виборах. Аналогічна ситуація виникла із господарствами потенційного кандидата в депутати Аркадія Корнацького на Миколаївщині. "Агрофірму Корнацьких" перевіряють податківці, а в київській квартирі бізнесмена відбувся обшук.

Які політичні сили зараз найактивніші?

— Ті, які мають перспективу подолати виборчий бар'єр. Партія регіонів традиційно активна по всій Україні. На другому місці проект "Україна вперед!" Наталії Королевської. Це — зовнішня реклама, медійна підтримка й публічні заходи. Партія "Удар" також  активна. Решта — в окремих областях чи макрорегіонах.

Які засоби найчастіше використовують у передвиборній агітації?

— Псевдоопитування — "Українське молодіжне агентство" проводило опитування громадської думки, під час якого агітували за Наталію Королевську. Також прибирання у населених пунктах, зокрема в Тлумацькому районі  Івано-Франковщини партія "Удар" провела акцію з прибирання території та посадки дерев. Було й присудження премій та стипендій. Як приклад, рада опозиційних сил Черкащини заснувала премію для журналістів за об'єктивне висвітлення подій. Народний депутат Олег Ляшко використав нестандартний прийом. Під час чергового візиту на Черкащину побував у гуртожитку місцевого політехнічного технікуму, де разом зі студентами смажив картоплю.

Зараз ви читаєте новину «"Кандидати в депутати використовують псевдоопитування"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути