7-річний Гліб Полунін учиться в київській школі екстернів. За рік опанував програму трьох класів.
— Гліб букви вивчив у 1,5 року, — розказує його батько 34-річний Ярослав Полунін. Він інженер-розробник локальних очисних систем. — У школу екстернів пішли, бо його не взяли у звичайну. Синові бракувало місяця до 6 років. А в садочку йому було нудно. Перед школою він читав, як п'ятикласник. Почали займатися з учителями самостійно. Має заліковку, методички і книжки. Готується і складає, коли хоче.
— Розпорядок дня у Гліба не чіткий. Єдиний принцип: ти не повинен сидіти вдома. Хочеш — танцюй, хочеш — боксуй, хочеш — малюй, — продовжує Ярослав. — Пробували все: співи, баян, айкідо, боротьба, дзюдо. Він шукає своє. Півтора року тому почав грати в шахи. Я ні в чому тиснути не хочу. Навіть їсти вони повинні попросити самі.
Старшому сину Максимові 10. За чотири роки школа його так загальмувала, що розігнати важко, він має повільний ритм. А з Глібом почали швидко, і для нього нормально вчитися такими темпами. Йому 7 років, а він складає предмети третього класу. Математику — легко, а письмо — ні, бо це вимагає моторики.
Щодня у нас норма — по півгодини читати. Я пояснював, що читання розвиває мозок, думання. А якщо ти швидко думаєш, можеш швидко приймати рішення.
Телевізор відімкнений від мережі, щоб не псувати дітям мозги. До комп'ютера не підпускаємо. Дивляться фільми тільки такі, які даю я — "Пригоди Електроніка", "Гостя з майбутнього". А потім обговорюємо. Якщо вони приносять американські фільми, я дивлюся з пультом. Зупиняю й пояснюю, де абсурд, де маячня. "Трансформери" разів 10 зупиняв. Зараз дивимося мультики англійською.
У комп'ютерні ігри не граються. Що розвинеш у тій стрілялці? Реакцію розвиває спорт. А тут реакція чого — пальців?
У приказці "Повторение — мать учения" є друга частина — "и сестра невежества". А в школи звикли цитувати лише початок. Так і тупцюють на місці. Повторювати можна, навчаючись нового. Якщо дитина щось збагнула, їй хочеться йти даті, не треба її привчати гальмувати. Може, у держави виходу нема. Але якщо у мене є, я його використаю.
5
У стільки років дитина починає пізнавати світ — вбирає різну інформацію. У цьому віці запам'ятовує стільки матеріалу, скільки не запам'ятає потім ніколи. У 5–6 років закладається 90% особистісних рис.
10
Стільки слів підряд читають дитині на співбесіді перед першим класом. Вона має їх запам'ятати. Якщо відтворила шість-десять слів — це добрий показник, чотири-п'ять — середній.
Коментарі