субота, 01 жовтня 2011 13:57
Олег Назаренко
Олег Назаренко
Директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів

Закритий митами український "автомобільний концтабір" нікого не цікавить

Уряд на прохання вітчизняних автовиробників затвердив звернення до Світової організації торгівлі щодо підвищення ввізних мит на автомобілі іноземного виробництва з 10% до 25%. Ціни на іномарки, відповідно, мають зрости приблизно на 10-13%. Але це далеко не єдина проблема, з якою доведеться зіткнутися після такого рішення влади.

Дійсно, всі держави - члени СОТ кожні три роки мають право просити про зміну умов торгівлі. Проте у сучасному економічному світі нічого не буває просто так. У СОТ сторона, що просить, як правило, завжди програє, бо від неї у відповідь можуть вимагати будь-яких поступок. А вимоги до України серйозно поступитися у чомусь будуть обов'язково. І,скоріше за все, намагатимуться "бити" нас по найважливіших галузях.

Україна імпортує автомобілі переважно з країн - членів Європейського союзу, США, Японії, Китаю та Південної Кореї. З кожною із цих держав доведеться проводити переговори, кожній потрібно буде щось обіцяти. І у тому, що вони проситимуть важливих поступок, можна навіть не сумніватися. Згадаймо хоча б такий приклад, коли ще перед вступом України до СОТ Вірменія пригадала нам борг у $ 28 мільйонів, що тягнувся з радянських часів.

Так і зараз, Японія може погодитися на підвищення ввізних мит, але взамін зажадає, наприклад, продавати нам свою електроніку взагалі без будь-яких мит. Можна здогадатися, що тоді станеться, скажімо, з вітчизняним виробником холодильників і що на це скаже "регіонал" Валентин Ландік, який володіє донецьким "Нордом". Американці ж можуть сказати: добре, піднімайте мито на автівки, а ми тоді піднімемо мито на вашу продукцію металургії чи, наприклад, хімічної галузі. Тут питання вже виникнуть у власника "Стиролу" Дмитра Фірташа.

Як не крути, а так чи інакше зачіпаються інтереси українського бізнесу: якщо хтось отримує пільгу, а у нашому випадку це українські виробники авто, то обов'язково постраждає інша галузь.

Отже, чи буде підвищено мито на імпортні автомобілі й, відповідно, чи подорожчають вони на українському ринку - залежить від того, хто з представників того чи іншого бізнесу краще пролобіює свої інтереси. Але у будь-якому разі протидія підвищенню мит буде надзвичайно сильною з боку бізнесу, який від цього постраждає найбільше.

Чи дійсно варто підвищувати ввізні мита на імпортні авто? Вітчизняні виробники кажуть, що такий крок їх захистить, дасть змогу завантажити їхні потужності. Але ж імпорт іноземних автомобілів у нас не піднімається з 2008 року. Навпаки, відтоді він упав у 3,5 рази.

Таким чином, обрано екстенсивний шлях розвитку нашої економіки. Підвищити зараз ввізні мита - означає закритися у власному "автомобільному концтаборі": імпорт автомобілів зменшиться, ціни на них підвищаться десь на 13%, й більшість українців не знатимуть, що таке хороша автівка.

Є у цьому й загроза економіці. Іноземні автовиробники можуть пустити до нас частину автомобілів через крупновузлове збирання без будь-якого мита. Тоді державний бюджет не отримає взагалі нічого.

Якщо іти правильним шляхом розвитку - інтенсивним, то треба зробити нульове мито. Це повністю відповідало б підписанню угоди про вільну торгівлю з Євросоюзом, на порозі якого ми стоїмо.

Інакше ми втрачаємо потужні преференції від вільної торгівлі. Закритий митами український "автомобільний концтабір" нікого не цікавить.

Зараз ви читаєте новину «Закритий митами український "автомобільний концтабір" нікого не цікавить ». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

9

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути