На пляж біля мікрорайону Митниця в Черкасах у вихідні приходять до півтисячі городян. Там же працює прокат водних велосипедів.
Троє чоловіків і жінка домовляються орендувати судно на півгодини. Тримають у руках сумки з одягом, покривало та 2-літрову пляшку кока-коли.
21-річний Віталій, який здає катамарани напрокат, бере з компанії 100 грн. Пояснює, що година прокату судна без дашка коштує 60 грн, із дашком — 80 грн. Решта грошей — застава на випадок, якщо катамаран повернуть пізніше. Кожні 10 хв. запізнення коштують 10 грн. Просить відпочивальників дати номер мобільного, щоб нагадати, що час закінчується.
— Вони на інший берег затоки попливли. Майже всі на той бік пливуть. Там вода чистіша. А потім запізнюються. Туди далеко, півкілометра. В обидва кінці за півгодини точно не встигнуть. Кожен клієнт катається на 15-20 хвилин більше, ніж планував, — Віталій спостерігає за жовтим катамараном, що віддаляється.
Двоє пасажирів сидять на передньому сидінні, інші — на задньому. На носі є місце для засмаги. Там люблять лежати дівчата, пояснює Віталій. Катамарани розраховані на п'ятьох пасажирів.
Прокатний пункт на черкаському пляжі має вісім таких плавзасобів. У вихідні кожен зайнятий по 5-7 год. на день. У будні — удвічі-тричі менше.
На морських пляжах в Одесі та Криму година прокату коштує 120 грн, на Азовському морі — 80-100. Катамаран окуповується за два тижні, запевняють на підприємстві "Капбот" у Дніпропетровську. Там водні велосипеди "Золота рибка" виготовляють із пластику. Усередині корпусу — пінопласт. Якщо такий і переламати, все одно утримається на плаву, запевняє заступник директора підприємства Павло Мельников, 22 роки:
— Мій знайомий тримає точку прокату в Криму. За день стабільно заробляє на кожному катамарані більше тисячі гривень. Новий пластиковий коштує від 16 тисяч гривень. На морі ці витрати окуповуються за два тижні. У містах на Дніпрі, на озерах — за чотири-п'ять тижнів.
— Але хороший заробіток матимете лише якщо самі стоїте на точці або близькі родичі. Працювати треба із самого рання допізна. Якщо ж лишати на найманого працівника, виторг падає до 400-600 гривень. Бо вони частину виручки прикарманюють або сачкують. Той же знайомий із Криму наймав хлопця. Він то на роботу вийде пізно, бо попередньої ночі переп'є в нічному клубі, то піде з пляжу раніше.
Андрій Коваленко радить приклеїти на корпус катамарана електронний годинник, щоб відпочивальники могли слідкувати за часом. Краще мати в парку кілька плавзасобів із дашками. Вони на 4 тис. грн дорожчі. Зате відпочивальники братимуть їх і в полуденну спеку. У відкритих катамаранах бояться спекти шкіру чи отримати сонячний удар.
Дозвіл оформлять за тисячу доларів
Щоб улаштувати прокат човнів і водних велосипедів на приватних пляжах чи турбазах, треба домовлятися про оренду.
— Якщо пляж на балансі міста, звертайтеся в міськдержадміністрацію. Треба написати заяву про надання в оренду території пляжу для бізнесу. Рішення мають ухвалити за 10 днів, — радить Андрій Коваленко, директор підприємства "Капбот".
— Раніше ще й вимагали реєструвати плавзасоби, особливо на морі, неподалік лінії державного кордону. Але цього року прем'єр Азаров підписав указ, що катамарани й веслові човни реєструвати непотрібно. Водна інспекція вимагає, щоб на борту були засоби порятунку — круг чи жилети. Або ж плавзасіб повинен містити у своїй конструкції хоча б 1,5 кубометра пінопласту. А в наших катамаранах — 6.
Відкрити пунк прокату не вдасться без хабарів, вважає 27-річний Володимир Степенко, аналітик консалтингової компанії "СВ-девелопмент".
— Чиновникам міської чи селищної ради зазвичай "дякують" перед прийняттям рішення. Щоб отримати дозвіл на пункт прокату у столиці, треба дати не менш як тисячу доларів. Без цього дозволу на оренду пляжу не дадуть.
Коментарі
1