Фах маркетолога для України відносно новий. Підготовку таких спеціалістів почали з 1990-х. Маркетологи "просувають" продукцію компанії. Аналізують ринок і думають, як найкраще продати товар.
Директор із продажів та маркетингу "Лотері Дайнемікс Юкрейн" ("Національна лотерея") Наталія Загороднова, 33 роки, за освітою педагог — психолог та викладач англійської. Маркетингом займається майже десять років. Вісім — працювала в компанії "Олейна". Починала з адміністративного працівника.
— А тепер "Олейну" купуєте?
— Звичайно, — каже пані Наталя, — постійно. І лотереї купую. Ходжу з гравцями, щоб краще зрозуміти, як вони думають, що сприймають, а що не дуже. У професійних гравців є своя система вибору чисел і певні забобони.
Порівняно з європейськими країнами, у нас фахівці з маркетингу молоді, додає Загороднова. У Великій Британії середній вік бренд-менеджерів 30–35 років, а в нас таку посаду займають люди до 30.
З адміністративного працівника дійшла до директора з маркетингу
— Розпочинати кар"єру краще асистентом, — радить Олена Бєльська, 24 роки, заступник начальника відділу маркетингу столичної фірми "Укравтозапчастина". У маркетинговому агентстві вона почала працювати після третього курсу Національного університету харчових технологій.
— Якщо асистент пропонує свої ідеї і намагається більше знати про деталі ринку, він швидко увійде у професію. Чимало успішних маркетологів прийшли з рекламного бізнесу, були промоутерами, продавцями-консультантами.
Від найнижчої ланки у відділі маркетингу до бренд-менеджера в Україні можна пройти за 3–5 років, вважає Наталія Загороднова.
— Хоча великі міжнародні компанії більше користуються західними стандартами. Спочатку пропрацюй два-три роки асистентом, а потім ще стільки ж — молодшим бренд-менеджером, — каже вона.
Сама Наталя за спеціальністю закінчила київське відділення Британського Королівського інституту маркетингу (відомий під англомовною абревіатурою СІМ. — "ГПУ") при Міжнародному інституті бізнесу. Вона каже, що роботодавці високо цінують випускників Могилянки, Економічного університету, Міжнародного інституту менеджменту, Київського політехнічного інституту.
Початківець отримує 400 доларів
Асистент-маркетолог отримує $400. А бренд-менеджер не менш як $1500. Закордонні фірми, які виходять на український ринок, менеджеру платять $800. А керівникові департаменту маркетингу — $2500. Деякі організації використовують систему бонусів: відсоток від продажів, службовий автомобіль, навчання за кошт фірми.
Як правило, відомі компанії шукають успішних маркетологів. В активі Наталії Загороднової проекти з розвитку "Олейни" та кількох регіональних брендів. Тому в Національній лотереї їй одразу запропонували керівну посаду.
— Найвищий ступінь кар"єрної драбини — своя компанія, — розповідає Олена Майдебура, 44 роки, керівник консалтингової компанії "Фортуна". — Наприклад, гендиректор групи бренд-інноваційних компаній "Бренд Айд" Валентин Перцій свого часу розробляв проекти для мережі магазинів "Фокстрот". Його нинішня компанія працювала з брендами "Мягков", "Сільпо", "Боніта", "Винодел".













Коментарі