вівторок, 31 жовтня 2006 15:54

Успішним маркетологом стають за п"ять років

Фах маркетолога для України відносно новий. Підготовку таких спеціалістів почали з 1990-х. Маркетологи "просувають" продукцію компанії. Аналізують ринок і думають, як найкраще продати товар.

Директор із продажів та маркетингу "Лотері Дайнемікс Юкрейн" ("Національна лотерея") Наталія Загороднова, 33 роки, за освітою педагог — психолог та викладач англійської. Маркетингом займається майже десять років. Вісім — працювала в компанії "Олейна". Починала з адміністративного працівника.

— А тепер "Олейну" купуєте?

— Звичайно, — каже пані Наталя, — постійно. І лотереї купую. Ходжу з гравцями, щоб краще зрозуміти, як вони думають, що сприймають, а що не дуже. У професійних гравців є своя система вибору чисел і певні забобони.

Порівняно з європейськими країнами, у нас фахівці з маркетингу молоді, додає Загороднова. У Великій Британії середній вік бренд-менеджерів 30–35 років, а в нас таку посаду займають люди до 30.

З адміністративного працівника дійшла до директора з маркетингу

— Розпочинати кар"єру краще асистентом, — радить Олена Бєльська, 24 роки, заступник начальника відділу маркетингу столичної фірми "Укравтозапчастина". У маркетинговому агентстві вона почала працювати після третього курсу Національного університету харчових технологій.

— Якщо асистент пропонує свої ідеї і намагається більше знати про деталі ринку, він швидко увійде у професію. Чимало успішних маркетологів прийшли з рекламного бізнесу, були промоутерами, продавцями-консультантами.

Від найнижчої ланки у відділі маркетингу до бренд-менеджера в Україні можна пройти за 3–5 років, вважає Наталія Загороднова.

— Хоча великі міжнародні компанії більше користуються західними стандартами. Спочатку пропрацюй два-три роки асистентом, а потім ще стільки ж — молодшим бренд-менеджером, — каже вона.

Сама Наталя за спеціальністю закінчила київське відділення Британського Королівського інституту маркетингу (відомий під англомовною абревіатурою СІМ. — "ГПУ") при Міжнародному інституті бізнесу. Вона каже, що роботодавці високо цінують випускників Могилянки, Економічного університету, Міжнародного інституту менеджменту, Київського політехнічного інституту.

Початківець отримує 400 доларів

Асистент-маркетолог отримує $400. А бренд-менеджер не менш як $1500. Закордонні фірми, які виходять на український ринок, менеджеру платять $800. А керівникові департаменту маркетингу — $2500. Деякі організації використовують систему бонусів: відсоток від продажів, службовий автомобіль, навчання за кошт фірми.
Як правило, відомі компанії шукають успішних маркетологів. В активі Наталії Загороднової проекти з розвитку "Олейни" та кількох регіональних брендів. Тому в Національній лотереї їй одразу запропонували керівну посаду.
— Найвищий ступінь кар"єрної драбини — своя компанія, — розповідає Олена Майдебура, 44 роки, керівник консалтингової компанії "Фортуна". — Наприклад, гендиректор групи бренд-інноваційних компаній "Бренд Айд" Валентин Перцій свого часу розробляв проекти для мережі магазинів "Фокстрот". Його нинішня компанія працювала з брендами "Мягков", "Сільпо", "Боніта", "Винодел".

Зараз ви читаєте новину «Успішним маркетологом стають за п"ять років». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути