вівторок, 08 квітня 2008 18:04

Трамвайним контролерам платять премію за штрафи

Автор: фото: Юлія НЕДОПИТАНСЬКА
  Контролер Олександр Ліхачов перевіряє квитки у пасажирів столичного автобусного маршруту №38
Контролер Олександр Ліхачов перевіряє квитки у пасажирів столичного автобусного маршруту №38

Столичне підприємство "Київпастранс" набирає на роботу контролерів-ревізорів. Вони мають перевіряти квитки. В оголошеннях, розклеєних у трамваях, тролейбусах та автобусах, обіцяють зарплату 2 тис. грн на місяць.

Претендент повинен мати диплом про вищу або середню спеціальну освіту, бути не молодше ніж 20 років. Судимих і без військового квитка не приймуть. Охочих просять зателефонувати на гарячу лінію (044) 528 30 11.

— Візьмемо на двомісячний випробувальний термін, — каже диспетчер "Київпастрансу". — За результатами говоритимемо про працевлаштування.

— Новенькі виходять на лінію разом із досвідченими контролерами, — розказує заступник гендиректора "Київпастрансу" Сергій Літвінов, 53 роки. — Вчаться оформляти штрафи, коректно поводитись із пасажирами. Бо за грубість ми звільняємо.

Після двох місяців випробувального терміну контролер займається із психологом. Той перевіряє витривалість майбутнього контролера. Потім навчає, як змусити безбілетника, що пошкодував купити квиток за 50 коп., заплатити 10 грн штрафу. І обійтися без грубощів та принижень.

Киянин Олександр Ліхачов, 30 років, працює в "Київпастрансі" другий рік.

— Я закінчив технікум, — ділиться. — Контролером на транспорті працював мій дядько, він і порадив цю роботу.

Олександр в парі із Наталею Бойко, 35 років, перевіряє талони на автобусному маршруті N38. Обоє вдягнуті у спецформу. На ній вишитий логотип "Київпастрансу".

Ставка контролера — 1800 гривень

— Ваш талон закомпостовано не в цьому автобусі, — звертається Наталя Бойко до пасажирки, дівчини років 20. — Чому ви не купили новий? Будь ласка, заплатіть штраф.

— У мене нема грошей, — голосно відповідає та.

До них підходять ще три контролери.

— Вибачте, ви маєте сплатити штраф, — наполягає Бойко.

За кілька хвилин дівчина витягує з гаманця 10 грн. Їй виписують квитанцію. Із нею в автобусі можна їхати далі.

Робочий день контролерів починається о сьомій ранку. Працюють у три зміни. Перша закінчується о 16.00. Друга триває з 12.00 до 21.00. Третя — з 16.00 до 23.00. У столичному транспорті щодня працюють вісім бригад по 28–30 осіб.

Ставка контролера — 1800 грн. Також він отримує відсоток від суми зібраних штрафів. Разом набігає 2 тис. грн на місяць. За перевиконання норми — ще 30% від суми.

Бувалі контролери виходять на лінію і після зміни. Тоді весь штраф забирають собі.

Бригада ревізорів кладе в кишеню 200 гривень за день


У Львові теж набирають ревізорів-контролерів.
— Кандидат проходить дводенне стажування, — розповідає заступник директора комунального підприємства "Львівелектротранс" Богдан Заєць. — Потім перевіряємо, чи вдалося майбутньому контролерові виявити й оштрафувати безбілетників, вилучити фальшивий документ.
Перевіряють стаж і стан здоров"я кандидата. Освіта значення не має. Пенсіонерів контролерами не беруть.
— Та якщо людині до пенсії залишилося менше року, може попрацювати у нас, — веде далі Заєць. — Пропонуємо зарплату більш ніж 900 гривень.
Більше львівські контролери заробляють "на лінії". Штраф за проїзд у трамваї без квитка — 15 грн. Квитанції безбілетникам видають зрідка. Бригада ревізорів може додатково "заробити" понад 200 грн на день.

Юлія ЛІПІЧ

Зараз ви читаєте новину «Трамвайним контролерам платять премію за штрафи». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути