Четвер, 01 квітня 2021 00:55

"Щоб заробити, потрібно обслуговувати близько тисячі клієнтів на день"

Автор: ФОТО надала Інна Ярова
  Інна Ярова з чоловіком Олегом відкрили першу кав’ярню в Польщі п’ять років тому. До переїзду мали подібний бізнес в Україні
Інна Ярова з чоловіком Олегом відкрили першу кав’ярню в Польщі п’ять років тому. До переїзду мали подібний бізнес в Україні

– 2016-го у Варшаві відкрили кав'ярню у приміщенні площею 6 "квадратів". Місцеві жартували, що більше нагадує банкомат, ніж кафе. Але такий невеликий простір допоміг успішно стартувати. Про нас заговорили, як про найменший заклад. Почали йти більше людей, а відповідно зросли продажі. Зараз маємо кав'ярні в різних містах, — розповідає 27-річна Інна Ярова. Разом із чоловіком Олегом переїхала в Польщу п'ять років тому.

— Раніше в нас були заклади в Києві, тому є з чим порівняти. У Варшаві отримали більше пільг. Для початківців існують так звані податкові канікули, тобто полегшені умови оподаткування. Зараз їх продовжили до двох із половиною років. Також повертають частину коштів за купівлю касового апарата. Податки високі, але варіанта не платити тут немає. Польща не має єдиного постачальника електроенергії чи інших послуг. Тому за ціну можна домовлятися. Пояснити, що конкуренти пропонують нижчу. Зазвичай це працює. Скрізь можна розрахуватися карткою. Більшість наших клієнтів саме так і роблять. Багато що й дивує в сусідній країні. Наприклад, поляки по-іншому ставляться до пиття кави. У них бізнес більше зав'язаний на гастрономію. До кави замовляють сирник чи випічку. А от за "понти" не платитимуть. Наприклад, якщо гарно назвати напій чи додати якийсь сироп. Завжди запитають, чому це коштує дорожче. У Києві добре йшла кава з красивою назвою чи якимись незвичними інгредієнтами. Так само випічка, мала бути незвична за формою, кольором і наповненням. У Польщі консервативніше ставляться до напоїв та їжі. Візьмуть американо, а до нього шарлотку.

В Україні найбільше відвідувачів приходять одразу після відкриття закладу, а в Польщі навпаки.

— Поляки не побіжать одразу в новий заклад. Спершу до нього приглядатимуться. За нашими спостереженнями, місцеві йдуть у новий заклад після трьох рекомендацій з різних сторін. Торік було цікаве дослідження від організації "Хорека". Виявилося, що 53 відсотки поляків за рік не відвідали жодного нового закладу. Тому спершу треба заслужити репутацію, а згодом до вас заходитимуть більше людей, — каже Інна Ярова.

Цьогоріч родина планує відкрити першу кав'ярню в чеській столиці Празі. Для цього знадобиться $20 тис. Кафе з пекарнею коштуватиме вдвічі більше. Власна справа окупиться за два роки.

— Це бізнес, що побудований на сумі — 70 гривень. Саме стільки коштує чашка кави в Польщі. Щоб щось заробити, потрібно обслуговувати до тисячі клієнтів на день, — додає Ярова.

Зараз ви читаєте новину «"Щоб заробити, потрібно обслуговувати близько тисячі клієнтів на день"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 786
Голосування Який результат покаже збірна України з футболу на Євро-2020/21?
  • 1) не вийде з групи
  • 2) дійде до 1/8 фіналу
  • 3) дійде до 1/4 фіналу
  • 4) дійде до 1/2 фіналу
  • 5) дійде до фіналу
  • 6) виграє турнір
Переглянути