четвер, 14 квітня 2011 10:16

Реальна вартість проїзду в маршрутках не перевищує 1,15 грн

Проїзд у столичних маршрутках треба підняти до 10 грн, бо собівартість поїздки — 4,5 грн. Про це заявив президент Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Віталій Рева. Зараз кияни платять за маршрутне таксі 2–3 грн.

Із початку року проїзд у різних містах вже дорожчав. Тоді це пояснили підвищенням цін на бензин. У Кам'янці-Подільському Хмельницької області підняли до 2 грн. У Краматорську на Донеччині — до 2,15 грн. В Одесі — 2,5 грн.

Позаторік столична влада запропонувала маршрутникам перейти на безконтактні картки. Обладнання на один автобус коштує 3,5–4 тис. грн. Зате можна було би заощадити на зарплатах бухгалтерів та інкасації. Власники маршруток відмовилися. Мовляв, дорого. Безконтактна система показала б їхні справжні доходи. Нині пасажири платять готівкою, квитків їм не видають. Асоціація автоперевізників вимагає збільшувати плату за проїзд.

11 квітня, 22.00. Маршрутка від метро Либідська на Теремки. В неї сідають 36 пасажирів, платять по 2,5 грн. Назад везе 14 людей.

12 квітня. У ранковий час пік із Теремків багато людей їдуть до метро. Тролейбуси ходять рідко, тому в "Богдан" втискаються до 50 чоловік. Зо два десятки виходять по ходу маршруту, в салон сідають інші. Назад автобус везе наполовину менше пасажирів.

Маршрутка за день перевозить не менше як 900 людей. Це 2,2 тис. грн виручки. На довшому маршруті водій має до 2,5 тис. грн. Перевізники заявляють — заробляють щонайбільше 1500 грн на день.

До їхніх витрат належать: бензин, обслуговування машини, зарплата водія, податки.

За день "Богдан" проходить 200–250 км. На 100 км витрачає до 24 л дизпального. За оптовими цінами це обходиться в 450 грн. Автобус має служити п'ять років. Нова машина коштує 394 000 грн. Тож на день ця сума становить 215 грн. 5% виручки списують на ремонт, техобслуговування та оренду гаража. Водіям офіційно призначають мінімальну зарплату, з якої платять податки. Реальна ж сума становить 4–6 тис. грн.

Якщо звести всі витрати й поділити на приблизну кількість пасажирів, то перевезення однієї людини обходиться у 1,15 грн.

Киянин Андрій, 43 роки, працює в службі таксі. У середині 1990-х починав таксистом, тепер займає керівну посаду:

— Маршрутники розказують байки про збитки. Собівартість проїзду в таксі — гривня за кілометр. Нехай "Богдан" з'їдає більше пального за машину. Так він же і пасажирів везе 30–40 душ. У них один кілометр обходиться у 5 копійок. Плачі про дорогий бензин і обслуговування — лапша для лохів. Пальне, запчастини, гуму перевізники закуповують оптом. Тому платять на 15–25 відсотків дешевше. Дороге обслуговування? Та у них же свій штат механіків, слюсарів. А автобусу, який проїздив шість-сім років, роблять капремонт і продають.

Перевізники виправдовуються: є збиткові маршрути, де автобуси простоюють у заторах.

— На таких собівартість поїздки справді становить 4,5 гривні. Наприклад, у Києві маршрутка №20 із Корчуватого до метро Либідська надовго застряє у пробках через ремонт дороги, — каже приватний перевізник Ігор Гусак, 33 роки. — Але ніхто не буде підвищувати ціну до 4,5 гривні, тим більше до десятки. Плата може піднятися на 50 копійок чи гривню.

Зараз ви читаєте новину «Реальна вартість проїзду в маршрутках не перевищує 1,15 грн». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути