Ексклюзиви
Четвер, 14 жовтня 2021 07:00

"Поспішають купити машину до локдауна"

Автор: Анна ЖЕЛЕЗНЯК
 

У вересні українці придбали 143 379 авто з пробігом. Це рекордний показник на вторинному ринку від початку року, за даними Інституту досліджень авторинку.

— Є три причини рекордних продажів. По-перше — сезонне зростання попиту. Щороку після відпусток люди повертаються в робочий режим і активність на ринку збільшується, — розповідає 29-річний Станіслав Бучацький, голова Інституту досліджень авторинку. — Друга причина — період легалізації євроблях, який триває з травня і продовжиться до середини листопада. Водії машин з іноземною реєстрацією мають право їх оформити за пільговими тарифами. Такі авто в багатьох випадках одразу після легалізації виставляють на продаж. Із травня по вересень їх оформили понад 40 тисяч. Третя причина — українці очікують черговий локдаун. Уже маємо негативний досвід: не працював громадський транспорт, сервісні центри. Не можна було зареєструвати машину. Тому люди поспішають купити авто, оформити всі документи.

Якщо говорити про внутрішні перепродажі, то найпопулярніша модель — "Деу Ланос". З-за кордону найчастіше привозять "Фольксваґен Пассат". "Ланоси" купують, бо їх багато в Україні. Зокрема, 2008-го завод у Запоріжжі випустив і продав кілька сотень тисяч машин. Для порівняння зараз за місяць виготовляють тисячу авто, й то це готова збірка машинокомплектів. Друга перевага "Ланосів" — доступна ціна. Вживаний можна купити за тисячу доларів. В обслуговуванні вони теж дешеві. Часто їх беруть таксисти. Це фактично авто для заробітків. "Фольксваґен Пассат" популярний від початку 2019 року. Так склалося, що українці люблять німецькі машини. Хоча ця модель не дешева в ремонті.

Найчастіше купують уживані автомобілі вартістю від $2 до 10 тис.

— Українці змінюють машину раз на три-п'ять років. 2019-го був рекорд продажів уживаних легковиків через пільгове розмитнення так званих євроблях. Це явище вже не актуальне. Євробляха — це автомобіль, зареєстрований за кордоном, завезений в Україну без розмитнення. На ньому їздили без українських номерів. Легалізовували першим законом, який прийняли в листопаді 2018 року. Це тривало три місяці. Зараз у структурі імпорту євробляхи становлять меншість. Більшість уживаних автомобілів в Україну привозять офіційно.

— Приблизно 25 відсотків загальної кількості ввезених машин з-за кордону — зі Сполучених Штатів Америки, — продовжує Станіслав Бучацький.

— Більшість таких авто пошкоджені, після аварій. Покупці готові миритися з цим. Бо є переваги. Машини із США новіші, з меншими пробігами. Американцям ремонтувати їх не вигідно, бо коштуватиме дорого. А в Україні можна вкластися в тисячу доларів, машина буде як нова. Тому українці й купують. У середньому авто коштує від 10 тисяч доларів. Везти старі та дешеві з Америки затратно, бо доставка дорога. Машину треба чекати два-три місяці. З Європи привезуть у середньому за два-три тижні. Але фінальна ціна вийде на 30–40 відсотків дешевше, ніж коштувала б подібна модель у європейських країнах. До того ж покупець отримує молодше авто з меншим пробігом. У Сполучених Штатах вигідно купувати дорогі пошкоджені машини, не старші п'яти років. У Європі — не старші 2008-го.

За останній рік зросла кількість газових автомобілів, які везуть з-за кордону — понад тисяча на місяць. У більшості випадків вони з Кореї, конкретні моделі "Хюндай". Часто їх замовляють таксисти, бо вигідно їздити на таких. Заправляються специфічним газом, на весь Київ є кілька заправок. Це не те саме, що газобалонне обладнання у звичайних машинах.

9,3 тисячі нових авто купили у вересні в Україні. Витратили на них $316 млн. Найпопулярніша модель — "Кіа Спортейдж".

Зараз ви читаєте новину «"Поспішають купити машину до локдауна"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі