Конкуренція стимулює компанії використовувати найрізноманітніші методи, аби вирізнятися на ринку. Оскільки найдоступнішим для бізнесу способом донесення інформації до споживача є реклама, то саме її використовують компанії для анонсування акцій, знижок, нових послуг і сервісів.
Одними з найактивніших у цьому плані є роздрібні мережі, зокрема сегмент електроніки й побутової техніки. Роздрібний ринок побутової техніки та електроніки висококонкурентний; для приваблення покупця до магазину конкретної мережі компанії використовують у рекламі найяскравіші та найпривабливіші повідомлення. Коли бачиш телевізійний ролик або суперпропозицію на борді, хочеться обов'язково нею скористатися.
Споживачі йдуть у магазини і купують техніку. Але вкотре переконуються, що рекламним повідомленням торгових компаній не завжди можна вірити. І недарма сумніваються. Наше журналістське розслідування показало, що практично всі мережі побутової техніки за привабливими повідомленнями ховають важливі для покупця деталі, які в підсумку впливають не тільки на рішення зробити покупку, а й на репутацію компанії. У дослідженні брали участь відомі роздрібні мережі — "Ельдорадо", "Фокстрот", "Comfy" і "Технополіс". За основу аналізу ми взяли повідомлення про кредит 0%, або так званої купівлі на виплат 0% на 24 і 25 місяців. Ми відвідали магазини кожної роздрібної мережі, поспілкувалися з персоналом, кредитними операторами і готові розповісти, які подробиці ховаються за рекламними повідомленнями.
Оформити кредит без страховки не можна. Страховка коштує 2398 гривні
Реклама техніки в кредит 0% на 24 місяці без авансового внеску та переплат закликає здійснити покупку в "Ельдорадо". Після відвідин крамниці стає зрозуміло, що цей вид кредиту поширюється не більше як на 35% асортименту. Інші продукти продавці радять купувати у звичайний кредит і виплачувати відсотки. Щоб не випустити засмученого покупця з магазину без покупки, продавці "Ельдорадо" пропонують знижку 20%, яка нібито покриває кредитні відсотки, і виходить той-таки безвідсотковий кредит. Одначе холодильник, який ми вибрали, коштує в цьому магазині дорожче, ніж у решті супермаркетів техніки, куди ми заходили. Схоже, що продавцям не до кінця зрозуміло, наскільки "вигідна" акція. Її умови нам пояснювали всім відділом.
Інші мережі пішли далі та збільшили термін кредиту до 25 місяців. Першою, за нашими спостереженнями, з цією пропозицією виступила мережа "Фокстрот", яка анонсує кредит 0% до 25 місяців на всі групи товарів. У магазинах надають інформацію про терміни кредитування — від семи місяців до 25. Паралельно діють інші акції — дисконтні й подарункові. Спершу можна розгубитися — стільки пропозицій, але спеціальні цінники, листівки і торговий персонал допомагають розібратися. У кредитній акції не беруть участь мобільні телефони. Ця деталь зазначена в рекламній газеті та на сайті "Фокстроту". Однак ми вважаємо, що для уникнення непорозумінь такі подробиці повинні бути помітніші для покупця. Загалом заявлене повідомлення відповідає дійсності. Виявивши наполегливість у спілкуванні з кредитним оператором, можна отримати бажаний кредит 0%. Але врахуйте, що в магазині доведеться пробути не менше години.
Розстрочка до 25 місяців у "Comfy" стосується широкого асортименту товарів, і це, звичайно, тішить. Ми обрали телевізор на 32 дюйми за 7069 грн. Довго розглядали товар, і через 25 хвилин до нас усе-таки підійшов молодий продавець. Він досить неохоче і невпевнено розповів нам про цей телевізор. Водночас запропонував кілька корисних, на наш погляд, аксесуарів. Побачивши нашу зацікавленість, хлопець почав наполегливо рекомендувати платну гарантію. Пояснивши консультанту, що ми не потребуємо таких послуг, вирушили до кредитних операторів. Тут на нас чекало розчарування. Оформити кредит без страховки не можна. А вартість страховки становить 2398 грн. Ні в рекламних матеріалах, ні в поясненнях дрібним шрифтом під зірочкою ми цієї подробиці не знайшли. З'ясувати, чому "добровільна" страховка насправді є обов'язковою, на місці не вдалося.
Цікавим для споживача може здатися пропозиція "Технополіса", який пропонує кредит 0% на 25 місяців, при цьому мережа зобов'язується самостійно оплатити за кредитом один місяць. Як відбувається насправді? Магазин оформляє на товар знижку, яка дорівнює місячному платежу за кредитом (його в рекламі зобов'язується виплачувати банку "Технополіс"), а покупцеві залишається платити 24 місяці. Тобто фактично кредиту 0% на 25 місяців у "Технополісі" не існує. Розроблена схема дозволяє мережі не відставати від конкурентів. Однак споживач, який розібрався в усіх деталях, наступного разу буде обережнішим у виборі магазину техніки.
Незабаром Новий рік. Для покупців це час шалених розпродажів і знижок, а для роздрібних компаній — найприбутковіший і найважливіший період. Ми пильно стежитимемо, до чого будуть вдаватися компанії, аби привабити покупця до своїх мереж.
Коментарі