— Останні шість років жив у Китаї. Займався експортом товарів до Росії, Казахстану, України, Європи. Повернувся додому 2015‑го. Звернув увагу, що більшість українських підприємців досі працюють по-старому. Майже не користуються інтернетом, сучасними технологіями. Через це втрачають чимало потенційних клієнтів, — розповідає 33-річний Андрій Стрельцов, засновник проекту "Маркетинг майбутнього".
Багатьом бізнесменам здається, що достатньо створити сайт, замовити рекламу. І клієнти самі прийдуть.
— Це вже не працює. Бо інтернет перенасичений однотипними пропозиціями. Тисячі компаній продають десятки тисяч подібних товарів. Ще й практично за однаковими цінами.
Сьогодні основна перевага України — дешева робоча сила. Дуже складно вести бізнес в країні, де середня зарплата 100–200 доларів. Що може дозволити собі купити людина з такими заробітками? Практично нічого. А інтернет допомагає підприємцю отримати доступ до покупців у всьому світі. Продавати свої товари, послуги тим, у кого є гроші — жителям Сполучених Штатів, Європи, Китаю.
Міжнародний бізнес може мати навіть житель невеликого села. Потрібен комп'ютер, інтернет, відділення банку, щоб отримувати гроші. Також — служба доставки, яка зможе відправити ваші товари за кордон. Все це є у більшості містечок і селищ.
Яких помилок найчастіше припускаються підприємці?
— Більшість досі живуть думками в 1990-х. А світ змінився. Сьогодні нема проблеми виготовити товар або запропонувати якусь послугу. Дефіциту немає. Буває, підприємець спочатку вкладе купу грошей у відкриття власної справи. А потім сідає і думає — де взяти клієнтів, чому його не купують? Та тому, що людям він нецікавий.
У яких містах найбільше замовляють товарів через інтернет?
— Найактивніші покупці з Києва, Харкова, Одеси, Дніпра, Львова. Збільшується кількість замовлень із невеликих міст, сіл.
Старше покоління поступово освоює інтернет. Але скуповуються частіше у звичайних магазинах. Молодь більше замовляє товарів через інтернет. Тому зараз бізнесменам вигідно мати й стаціонарні крамниці, й інтернет-майданчики.
Як звичайна людина може додатково заробляти через мережу?
— Викладачі — давати приватні уроки за допомогою "Скайпу".
Жителька канадського міста Ванкувер шукала подарунок синові на день народження. У магазинах нічого оригінального не було. Вирішила сама пошити іграшку, ідею взяла з синового малюнка. Потім виготовляла подібні для своїх друзів, знайомих. А зараз хобі перетворила на бізнес. Має сайт. Люди з усього світу надсилають малюнки своїх дітей. Вона шиє за ними іграшки. Відправляє їх замовникам поштою. У нас теж можна було б організувати щось подібне.
Коментарі