Жителі Вишгорода, райцентру на північ від столиці, скаржаться на маршрутки. Плату за проїзд підвищили до 4,5 грн. На початку року було 3 грн.
Маршрут 397, що ходить із райцентру до столичного метро Героїв Дніпра, завдовжки 11 км. Більшість ліній у Києві — довші. За проїзд беруть 2–2,5 грн.
Городяни добилися перевірки. З'ясували, що перевізник "Авто-лайн" має брати за проїзд до метро 3,3 грн. Після метро маршрутка нібито має їхати на пл. Шевченка 4,4 км. Проїзд туди мав би коштувати 4,65 грн. ОДА затвердила такі маршрут і тарифи.
— Але цей маршрут ніколи не ходив до площі Шевченка. Туди ходить інша маршрутка. Ми не раз вимагали показати затверджену таблицю вартості проїзду. Вона має висіти у кожній міжміській маршрутці. Виявляється, тарифи — це страшенна таємниця. Її не доб'єшся ні у водіїв, ні у диспетчерів. Білетів ніколи не видають. Із нас і далі вимагають на 1,2 гривні більше положеного, — каже 55-річна Алла Петрова з Вишгорода.
Жителі написали понад 500 листів в обласну та міську держадміністрації. Відповідей на більшість не отримали.
— Офіційно вартість проїзду 4 гривні 50 копійок. Вибачте, я зараз зайнятий і не можу говорити, — каже телефоном Олександр Балуєв, директор "Авто-лайн".
Маршрутники мають виконувати Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджені постановою Кабміну №176 від 18 лютого 1997 року. Пункт 110 забороняє подавати недостовірну інформацію про вартість послуг, нагадує 25-річний Олександр Кротенко, адвокат, радник столичної юридичної компанії "Корпорейтлоусервіс".
— Платити слід лише за затвердженими тарифами. Троє або більше пасажирів мають скласти акт. Вказати в ньому дату, номер автобуса, докладно описати обставини порушення, про незаконне вимагання плати за проїзд. Його підписують пасажири-свідки. Копії актів надсилають у Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті. Перевізника мають оштрафувати або й позбавити ліцензії, — каже Олександр Кротенко. — Та враховуючи, що вишгородці зверталися до різних інстанцій і без жодного результату, пропоную звернутися до адвоката. Він укладе з групою пасажирів договір на юридичне обслуговування. Вони доб'ються, щоб з пасажирів брали не вище затвердженого тарифу. Багато з них зроблять це безкоштовно, заради власної реклами.
Куди скаржитися на автоперевізників
Копії акту про порушення правил перевезення у маршрутках пасажири мають надіслати в такі установи:
Міністерство інфраструктури, 01135, Київ, просп. Перемоги, 14
Київська транспортна прокуратура, 01033, Київ, вул. Володимирська, 86
Головна державна інспекція на автомобільному транспорті, 01135, Київ, пр. Перемоги, 14
Управління транспорту обласної державної адміністрації.
Відповідь мають дати за 30 днів.
Коментарі