четвер, 15 липня 2021 10:25

"Хрещенику приписали 12 тисяч гривень боргу. А позичав одну"

Недобросовісних колекторів штрафуватимуть

14 липня почав діяти закон про колекторів. Верховна Рада прийняла його 19 березня. Набув чинності з 14 квітня. Передбачав три місяці перехідного періоду, щоб Нац­банк і учасники ринку могли пристосуватися до нових умов роботи.

Закон захищає українців від дій недобросовісних колекторів. Запроваджує чіткі правила поведінки під час врегулювання проб­лемної заборгованості.

Під час першого спілкування кредитор або колекторська компанія повинні повідомити назву, ім'я та прізвище представника, розмір простроченої заборгованості, номер телефона, адресу для листування. На вимогу споживача — надати відповідні документи протягом семи робочих днів.

Колектори можуть телефонувати боржникам, призначати зустріч, якщо людина не проти. Надсилати текстові, голосові повідомлення, листи з позначкою "Вручити особисто" за місцем проживання, перебування або роботи. Заборонені дії, що зазіхають на права, свободу, власність споживача, його родичів та поручителів. Ставлять під загрозу життя, здоров'я, ділову репутацію. Не можна використовувати погрози, шантаж, вводити споживача в оману стосовно розміру, характеру та підстав виникнення простроченої заборгованості. А також наслідків у разі невиконання умов договору про споживчий кредит. Колекторам не можна з власної ініціативи взаємодіяти зі споживачем, його близькими, поручителем з 20:00 до 9:00. Також у вихідні, святкові, неробочі дні. Використовувати функцію автододзвону більш як 30 хв. на добу.

Автор: ФОТО: Олена ЛУЦЕНКО
  Колекторам заборонили дзвонити боржникам по кредитах, їхнім поручителям і родичам із 20:00 до 9:00. Також у вихідні, святкові й неробочі дні
Колекторам заборонили дзвонити боржникам по кредитах, їхнім поручителям і родичам із 20:00 до 9:00. Також у вихідні, святкові й неробочі дні

Заборонено на конвертах або повідомленнях, що надсилаються споживачеві, розміщувати відомості, які прямо чи опосередковано вказують на наявність заборгованості. Використовувати написи — "виконавчий документ", "рішення про стягнення", "повідомлення про виселення", повідомляти третіх осіб про заборгованість громадянина.

Одразу перейшов на ти. Почав кричати

За недотримання вимог стосовно роботи зі споживачами під час врегулювання простроченої заборгованості передбачені штрафи від 300 до 8000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, залежно від виду порушення. Також Нацбанк може тимчасово заборонити колекторській компанії проводити роботу, виключити її з реєстру, від­кликати ліцензію.

43-річного Руслана Мірошника з Полтави понад два місяці тероризували колектори за борги двох незнайомих людей.

— Я колишній підприємець, візиток роздав багато. Видно, хтось узяв мій номер і оформив кредит, — розповідає Руслан. — Почалося все з повідомлення на телефон за пару тижнів до Нового року. Написали: по вашому номеру телефона оформлений кредит, сплатіть борг. Сума — майже 6 тисяч гривень. Спочатку надсилали повідомлення раз на тиждень, потім — через кожні три дні. Зверталися до мене "Богдан Сергійович", просили сплатити позику. Минув місяць, за цей час фінансова компанія нарахувала штрафи, сума боргу зросла. Наприкінці січня я подзвонив за вказаним у повідомленнях номером. Пояснив, що я не при ділах і не знаю цієї людини. Попросив не слати ­есемески. Зі мною говорили нормально. Казали: передамо вашу інформацію до спецвідділу і вони розберуться. Але нічого не змінилося. Я їм ще кілька разів дзвонив, відповідали те саме.

Мене діставали за двох боржників із Вінниці та Києва. Колекторська служба дала номер телефону жінки на ім'я Руслана. Хоча вони не мають права цього робити. Вона заборгувала 10 тисяч гривень. А дзвонили мені. За іншим боргом чоловік позичив 6 тисяч і не повернув. Указав мій номер.

По кілька разів на день почав отримувати дзвінки із записом звуку сирени. Триває секунд 15, а потім голос говорить: увага, прізвище боржника, у вас такий-то борг, заплатіть. І відключається. Дзвонили в обід, після 16-ї і до 21-ї. Тільки кладу трубку, як знову дзвінок із сиреною. Це давило на мозок, викликало сильну злість. Хотілося їх прибити. Набирали з різних номерів. Я почав їх блокувати. У мене досі 30 заблокованих номерів в адресній книжці телефона. Передзвонював і пояснював, що не маю стосунку до кредиту. Цей жах тривав із кінця лютого десь до кінця березня. Раз я не витримав, подзвонив і почав лаятися. Потім мене набрав їхній керівник, говорив у грубій формі. Облаяли один одного, і на тому все закінчилося. Більше дзвінків не було. Може, я до них достукався, а може — вони розібралися.

— Невідомо, яка там банда орудує. Я досі хвилююся через ті дзвінки. У лютому зателефонували на роботу і сказали, що хрещеник узяв кредит. А мене вказав поручителем, — говорить 58-річна Валентина Антоненко з Полтави.

— Дзвонив якийсь чоловік. Спитав, чи справді це я, уточнив місце роботи. Перейшов чомусь одразу на ти. Почав кричати, що треба терміново погасити борг. Відповіла, що нічого не знаю про кредит. Зараз подзвоню хрещеникові Віктору й уточню. Працівник фінансової компанії закричав: хіба він тобі не казав?

Телефонували мені по шість разів за день. Я через знайомих звернулася до Служби безпеки України. Дала їм номер телефона колекторів, і вони замовкли. Тільки написали мені на вайбер: хто тебе покриває?

Хрещенику приписали 12 тисяч боргу. Казав, що позичав тисячу гривень. Але не доплатив 50 гривень. За рік наросли скажені проценти. Колектори йому дзвонили. Також багатьом людям із села, де живе хрещеник. Літній сусідці набирали через кожну годину. Син їй заборонив брати телефон, якщо номер невідомий. Хрещеника теж залишили в спокої, коли поскаржився в СБУ.

Зараз ви читаєте новину «"Хрещенику приписали 12 тисяч гривень боргу. А позичав одну"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути