На вулицях Києва часто агітують купити новий пакет мобільного зв"язку. Хлопці та дівчата з папками виловлюють перехожих біля ринків, магазинів та станцій метро. Запевняють, що умови вигідні.
Студент Олександр Гончарук, 20 років, до столичного метро Либідська виходить майже щодня. "Какой у вас мобильный оператор?" — чіпляється до дівчини років 18. Та мовчки йде повз нього до підземного переходу. З таким же питанням хлопець заступає дорогу мені. У мене "Діджус".
— Чудово! — усміхається Олександр. — Пропоную вам узяти участь в акції від компанії "Зеніт", яка представляє мобільного оператора UMC. Ви купуєте дисконтну картку. Коштує вона 35 гривень. Але вам продамо її за спеціальною ціною — 10 гривень. У нашому офісі її можна обміняти на сім-картку мережі UMC. Ви заплатите там лише 1 гривню, а наша компанія одразу перекаже на ваш рахунок 100 гривень.
Дзвінки на телефони всіх операторів мобільного зв"язку та на стаціонарні телефони коштують 37 копійок за хвилину, запевняє Олександр Гончарук. Плати за з"єднання немає. На два номери можна телефонувати безкоштовно. Щоправда, на ці номери за акцією треба підключити своїх друзів або знайомих.
Віддаю Олександрові десятку. Він витягує листок, записує мої прізвище та ім"я. Зазначає, що я купив одну картку, і просить розписатися. Підраховую: близько тридцяти рядків у списку вже заповнено. Були й такі, які купили одразу по три картки. Після швидкого заповнення анкети Олександр зазначає своє прізвище та ім"я, потім вручає мені картку N3395. "100 гривень в подарунок при підключенні до мережі UMC", обіцяє вона. На ній указано, де отримати сім-картку — метро Позняки, просп. Бажана, 14.
Офіс компанії "Зеніт" — на першому поверсі багатоповерхівки неподалік столичної станції метро Позняки. Відвідувачів приймають двоє дівчат-менеджерів. Дізнавшись про умови акції, багато хто одразу йде.
— Ми відмовилися, бо треба міняти номер, — кажуть сестри-близнючки Наталя та Марина Ковальські, 24 роки. — Дисконтні картки нам купив батько. Вуличні агітатори запевнили його, що 100 гривень прийдуть на наші рахунки в мережі "Джинс", яка входить до UMC. Виявляється, тут жахливі штрафні санкції!
Ціни мобільний оператор може підвищити
В салоні "Зеніт" пропонують підключитися до тарифного пакета "Доступний". Термін дії договору — один рік. Абонент може дзвонити на всі номери по 37 коп./хв. Плату за з"єднання, як з"ясувалося, беруть — 27 коп. СМС-повідомлення коштує 30 коп. Після поповнення рахунку на 1 грн номер активують. 100 грн обіцяють переказати на рахунок упродовж 3–5 днів. Однак використати їх одразу не можна. На початку кожного місяця з цієї суми виділяють 30 грн, ще додають 30 безкоштовних хвилин розмови. Щойно гроші на рахунку закінчаться, абонент зобов"язаний платити 30 грн. Невикористані гроші списуються з рахунку на початку наступного місяця.
За невиконання умов договору UMC розірве контракт із абонентом, пояснюють у "Зеніті". Ще й призначить штраф — 2,74 грн на день до закінчення строку угоди. Якщо розірвати договір за три місяці, доведеться сплатити мобільному операторові 750 грн. А новий номер анулюють.
— Борг нараховують не на мобільний номер, а особисто на паспорт громадянина, — пояснює експерт салону "Зеніт" Ірина. — Фактично людина стає боржником компанії UMC.
Можна підключитися до іншого тарифного пакета — "Щасливі хвилини". Тоді треба сплатити не 1 грн, а 99. "Зеніт" внесе на рахунок ще 100 грн. У сумі клієнт матиме на рахунку 199 грн, запевняють у "Зеніті". Платити щомісяця 30 грн за цим тарифом не треба. Однак є абонплата — 5 грн на місяць.
Житель столичних Позняків Володимир Степанович, 73 роки, до "Зеніту" прийшов із претензією. Він підключився 1 травня.
— Сто гривень на рахунок мені так і не переказали, — обурюється пенсіонер. — Із дачі зробив два дзвінки дружині, по хвилині кожен. На рахунку залишилося 85 гривень. Хоча мало б бути принаймні 98. Виходить, за дві хвилини розмови зняли 13 гривень. Куди поділися гроші?!
Нічого певного в офісі "Зеніту" пенсіонерові не сказали. Пообіцяли лише, що 100 гривень на рахунок компанія перекаже наступного тижня.
Я попросив почитати договір. Знайшов такий пункт: "UMC має право змінювати тарифи на послуги, перелік та умови надання послуг". А в додатковій угоді написали: "Будь-яка зміна послуг у рамках замовленого абонентом тарифного пакета не звільняє його від зобов"язань згідно з Основним договором". Тобто щомісяця я маю сплачувати по 30 грн протягом року. А ціни мобільний оператор може підвищити.
Підписувати договір я відмовився. А 10 гривень за дисконтну картку мені не повернули.
Коментарі
5