Зимове взуття киянка Олена Іванкова, 27 років, придбала в магазині "Монарх". У листопаді 2009-го заплатила 1200 грн.
— Через два тижні почали рватися колготки. Вдягаю нові. До кінця дня їх уже треба викидати. Занесла чоботи майстрові. Він сказав, що у взутті "поїхала" колодка і полагодити неможливо.
Майстер порадив здати чоботи в магазин, бо ще діяла гарантія.
— Я повезла їх з коробкою. Узяла паспорт. Продавець попросила зайти наступного дня. Мені видали нову пару, такої ж моделі. Але вони вже були дешевшими на 250 гривень. Мені видали на руки цю суму.
Неякісне взуття можна обміняти протягом 30 днів. Така тривалість гарантійного терміну.
— Раніше він тривав до 30–80 днів, — каже Сергій Кияниченко, 47 років, начальник головного управління з питань захисту споживачів КМДА. — Із 1 січня гарантію скоротили.
Гарантійний період починається з дня купівлі виробу, але лише у відповідний сезон. Якщо взуття зіпсувалося в гарантійний період, звертайтеся до магазину з чеком і паспортом. Продавець повинен безкоштовно його полагодити або ж відшкодувати ваші витрати на ремонт.
При неможливості усунути недоліки, продавець зобов"язаний замінити виріб або відшкодувати його вартість не пізніше семи діб.
— Продавець має право доводити, що недоліки викликані неправильною експлуатацією. Він може замовити експертизу в "Укрметртестстандарті" чи судмедекспертизі. Якщо фахівці підтвердять правоту продавця, покупець змушений буде відшкодовувати вартість експертизи.
Коментарі