Наприкінці 2013-го Україна та Євросоюз попередньо узгодили договір про спільний повітряний простір. Підписати його мають улітку 2015 року. Документ передбачає, що будь-яка європейська авіакомпанія зможе прилітати в будь-який український аеропорт, а українська — у європейський. Чинні нині обмеження за кількістю рейсів і напрямків скасують.
— Обіцяють, що після спрощення режиму повітряного сполучення в Україну прийдуть бюджетні авіакомпанії з наддешевими квитками. Так звані лоукостери, — каже Артур Вінюков-Прощенко, 33 роки, експерт авіаційної галузі. — Але як би там не сподівалися наші чиновники, такі крупні лоукост-компанії, як "Райанейр" чи "ІзіДжет", на український ринок не прийдуть — лише другорядні. Поки що він не такий привабливий, щоб могли вжитися багато бюджетних компаній. У Європі авіаперевізники змогли закріпитися через те, що там дорогі квитки на поїзди та автобуси. В Україні залізничні квитки доволі дешеві. Також літаки таких компаній необхідно обслужити в аеропорту за півгодини — від посадки до вильоту. Так працювати в нас уміють не всі. Розраховувати на те, що вдасться серйозно розвинути внутрішні напрями, також не варто. Великі міста вже зв'язані з Києвом. Із менших можна було б доставляти пасажирів для пересадки на міжнародні рейси, але через низьку платоспроможність населення рейси достатньо заповнені не будуть. Сильно знизити ціну на внутрішніх перельотах поки що неможливо через те, що, на відміну від міжнародних рейсів, авіапальне й авіаквитки обкладають ПДВ.
— Якщо хочеш летіти дешево, квитки треба замовляти за чотири-шість місяців. Бо в лоукост-компаній чим ближчий день вильоту, тим вища ціна. І запасатися терпінням, бути готовим до додаткових витрат, — розповідає Тетяна Савіцька, 25 років. Працює в піар-агентстві. — До Польщі, Литви, Угорщини, Болгарії квитки коштують 150–300 гривень в одну сторону. До Німеччини, Іспанії — 500–600.
Торік Тетяна з подругою на травневі свята збиралися до Стокгольма.
— За два тижні до вильоту рейс скасували. Запропонували летіти на три дні раніше. Довелося відмовитися від поїздки. Бо візи відкриті були пізнішим числом. Та й провести в Стокгольмі майже тиждень не дозволяв бюджет.
8 авіакомпаній подали на 2014 рік заявки на обслуговування в аеропорту "Бориспіль". Відкриють рейс до Дубаю. Сербська авіакомпанія влітку планує відновити сполучення між Києвом і Белградом. Словенський авіаперевізник готується відкрити маршрут до Любляни.
31 аеропорт є в Україні, за даними Державіаслужби. 16 з них — мають статус міжнародного.Пасажиропотік у січні-листопаді 2013 року становив 14,07 млн осіб.
Коментарі