Узимку дороги в центрі Львова латають методом холодного асфальтування. У вівторок бригада шляхово-ремонтного підприємства Галицького району закладала ями біля скверу на площі Святого Юрія.
Трактор із мішками сухого асфальтобетону приїхав до вибоїни розміром 40х50 см. Асфальтувальники ломом вирівняли краї діри, вимели сміття повітродувом і просушили яму газом. Тоді уклали асфальтобетон, утрамбували його і засипали піском. Роботи тривали 15 хв.
— Якщо вибоїни товщиною більше семи сантиметрів — на дно насипаємо щебінь, — розповідає виконроб Ярослав Слюсарчук, 52 роки. — Так економимо асфальт, бо він дуже дорогий — тонна коштує півтори тисячі гривень. А нею лише 10–12 квадратних метрів полатати можна. Якщо врахувати вартість асфальту, газу, палива, на квадратний метр дорожнього полотна тратимо приблизно 250 гривень.
Холодний асфальт кладуть узимку, коли немає опадів, а температура повітря не більше -5°С. Він швидко застигає. Одразу після утрамбування по ньому можуть їздити машини.
— Звичайний, гарячий асфальт, кладуть при температурі повітря не менше 10 градусів. Він застигає три доби. Такий асфальт не годиться для робіт узимку, — пояснює начальник "Шляхово-ремонтного підприємства Галицького району" Любомир Міліневич. — Правда, він утричі дешевший та й пролежить на дорозі не рік, а п"ять.
Шляхово-ремонтні підприємства Львова закуповують холодний асфальт на заводі "Луцький автодор". Використовують його третій рік поспіль.
Торік у центрі Львова холодним асфальтом залатали 284 кв. м дорожнього полотна, у січні і лютому цьогоріч — 100.
— Дороги треба покривати новим шаром асфальту кожних 10 років, — каже Любомир Міліневич. — А в нас капремонт роблять раз на 30 років. На львівських дорогах, якими за добу проїжджає щонайменше 10 тисяч транспортних засобів, вибоїн стільки, як грибів після дощу. Нам нічого не залишається, як постійно їх латати.
Коментарі