Проблеми з алкогольною продукцією на російському ринку, викликані затримкою видачі нових акцизних марок, продовжаться не менше як напівроку, вважає голова правління Міжнародної конфедерації суспільств споживачів Дмитро Янін.
- Важко сказати, скільки буде потрібно часу дистриб"юторам, підірваним грузино-молдавською "війною", щоб вийти на нормальну роботу з вина та міцного алкоголю цього року. Ситуація може не вирішитися ще півроку, - сказав Янін.
На його думку, все залежить від того, чи "переживе ринок цей пресинг з боку держави чи ні".
За словами експерта, в даний час на ринку алкогольної продукції відбувається заміна вина та горілки пивом.
- Продавці вимушені заповнювати порожні прилавки пивною продукцією, щоб не зазнавати збитків, - констатував Янін.
- Останній тиждень ми можемо спостерігати також посилення пивної реклами, тому що виробники пива, враховуючи ситуацію, вступили в боротьбу за нові прибутки, - сказав експерт.
Разом з тим він відзначив, що "і дистриб"ютори, і роздрібна торгівля несуть великі втрати, пов"язані зі зміною в регулюванні акцизів в Росії, і ці втрати потрібно буде компенсувати. Як наслідок, протягом подальших місяців відбудеться зростання цін на алкогольну продукцію як мінімум на 10-15%".
За словами Яніна, зараз стало очевидним, що через затримки видачі нових акцизів на імпортну алкогольну продукцію постраждали і легальний бізнес, і споживачі. На його думку, ситуація з акцизами показує, що держава не в змозі вирішити жодної технічної проблеми без нанесення істотних збитків легальному бізнесу.
- Той мізерний асортимент, який зараз є в роздрібній торгівлі, нагадує кращі роки дефіциту за радянських часів. Це дуже великий і неприємний сигнал уряду, який показує, що реформи подолали дефіцит, але зараз в окремій галузі ми маємо дефіцит, про який всі вже забули, - відзначив він ,повідомляє MIGnews.
Коментарі