За даними трубок Піто фахівці судять про швидкість лайнера. У випадку з аеробусом A330 різниця складала до 50 кілометрів на годину. У результаті комп"ютер відключив автопілот і, ймовірно, не вчасно: пілотам не вдалося узяти керування на себе, щоб вирівняти машину. Причиною, через яку трубки Піто "звихнулися", могло стати заледеніння. У зоні міжтропічної конвергенції - так званому "чорному горщику", де тепле повітря з поверхні океану різко піднімається вгору і остигає, перетворюючись на щільні купчасто-дощові хмари, - літак може обледеніти за декілька секунд. Звичайно, трубки Піто були обладнані спеціальною системою підігріву, що захищає їх від обмерзання. Проте, як виявилось, не дивлячись на це у минулому вони вже давали збої.
З 1995 року трубки Піто на аеробусах не раз замерзали, слідством чого ставали збої в роботі бортового устаткування і порушення швидкісного режиму: або різке збільшення швидкості, або навпаки уповільнення, що веде до падіння. У вересні 2007 року Airbus рекомендував всім авіакомпаніям, що використовують машини А320, А330 і А340, замінити встановлені на них вимірювачі динамічного тиску сучаснішими. Air France почала переобладнання своїх літаків ще в квітні, помітивши неполадки в роботі трубок Піто на великих висотах. В кінці 2008 року аеробус А340 Air France, що здійснював рейс з Токіо, потрапив в щільні купчасто-дощові хмари, що привело до замерзання трубок Піто, порушенню обраного швидкісного режиму і відключенню автопілота. Після катастрофи з А330 над Атлантикою низка пілотів Air France, які входять в профспілку Alter, погрозили, що не сядуть за штурвал, поки принаймні дві з трьох трубок Піто не будуть замінені на сучасніші, повідомляє Lenta.ru.
Коментарі