Результати зовнішнього оцінювання свідчать про низький рівень викладання і вивчення математики, фізики і англійської мови.
Про це на прес-конференції заявив голова Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук.
За його словами, це свідчить про проблему підручників, педагогів і програм.
"Нам необхідно переходити до використання тестів різного рівня. Якби ми з англійської мови запропонували тест двох рівнів для тих, у кого англійська мова у майбутній професії є профільною і для тих, для кого вона буде непрофільною, ми б мали зовсім інші результати. Різні рівні складності тестів повинні бути і для української мови та літератури. Один тест повинен бути для майбутніх журналістів і філологів, а інший - для майбутніх інженерів. Те ж саме стосується математики, географії. Але ми думаємо над тим, чи потрібні такі різнорівневі тести із біології, фізики, хімії. Є досить невелика кількість тих, хто їх складає, і це вузькоспрямована аудиторія", - повідомив Лікарчук.
Найкращі знання показали абітурієнти Києва, Львівської, Донецької і Дніпропетровської областей. Тут найбільша кількість учнів отримали максимальну кількість балів - 200. Найгірші результати за цим показником у Чернівецькій, Кіровоградській областях і у Севастополі.
Лікарчук поінформував, що кількість людей, які отримали найвищий бал, може збільшитися.
"Ми уже розглянули 710 апеляцій. З них було задоволено 234 апеляції. Одному абітурієнту, який подав заяву, був встановлений результат 200 балів. Його результат спочатку було анульовано через те, що хлопець неправильно вказав номер свого варіанту. З таких же причин задовольнили апеляцію ще 200 учням", - повідомив Лікарчук.
Усього, за його словами, надійшло 5690 апеляцій, що складає 0,4% до загальної кількості тих, хто взяв участь у зовнішньому оцінюванні (минулого року цей показник був 0,5%).
"Із київських загальноосвітніх закладів можу виділити гуманітарний ліцей Київського національного університету ім Шевченка. Там є учениця, яка набрала 600 балів з трьох предметів, а також є абітурієнти, які набрали по 200 балів з двох предметів. З деяких закладів у тестуванні взяли участь лише 2-3 учні", - наголосив голова центру.
Він висловив незадоволення, що університети мало цікавляться найкращими абітурієнтами.
"Сьогодні лише Києво-Могилянська академія звернулася з проханням надати списки найкращих абітурієнтів, яких вони готові зарахувати на навчання без особливих проблем. Їм навіть місця у гуртожитку приготували. На жаль, жоден інший університет до нас з таким проханням не звернувся. Це підтверджує, що нашим університетам байдуже, кого брати на навчання", - сказав Лікарчук.
Коментарі
3