Четвер, 01 березня 2007 18:56

Контролери ходитимуть в уніформі

Автор: фото: Євген КОЛЕСНИК
  Контролерка Ірина Бакшиєва показує пасажирам пластикові  посвідчення нового зразка
Контролерка Ірина Бакшиєва показує пасажирам пластикові посвідчення нового зразка

Із квітня в громадському транспорті з"являться контролери в синій уніформі та зі спеціальними металевими жетонами. Віднині їх називатимуть ревізорами. Реорганізація служби контролерів "Київпастрансу" проводиться, аби пасажири забули про грубість і хамство контролерів. Розпочалася вона в грудні. Запевняють, що вже є позитивні результати.

Начальник служби організації збору "Київпастрансу" Зубер Артабаєв, 50 років, розповідає, що реорганізувати службу контролерів-ревізорів наприкінці листопада запропонував директор підприємства Микола Ламбуцький:

— Він сказав: "Скільки це буде тривати? Пасажири невдоволені, скаржаться".

Контролерам вирішили пошити спеціальну форму. А головне — не брати на роботу непорядних і судимих, — веде далі Артабаєв.

Нову уніформу "ГПУ" показали, але фотографувати заборонили.

— Не можна, доки не завершиться реорганізація, — зазначає начальник служби.

Серед фахівців немає одностайності щодо запровадження форми та жетона. З одного боку, контролерів упізнаватимуть, коли вони заходитимуть до салону, а це небажано. Із другого, не буде проблем із липовими контролерами, бо форма дорога. До того ж купити її ніде. У "Київпастрансі" запевняють, що жетон підробити неможливо, адже на ньому дві спеціальні захисні смуги. За словами Артабаєва, майстри робили їх півроку.

Протягом грудня з "Київпастрансу" звільнили більшість контролерів, залишили тільки 25 осіб. На роботу взяли 200 нових працівників, до кінця березня візьмуть іще 100. Зубер Артабаєв каже, що в претендентів обов"язково має бути вища освіта. Вони не повинні мати жодних конфліктів із законом.

Місяць новачки навчаються на підготовчих курсах. Юрист пояснює, як не можна поводитися з пасажирами. Тренінги проводить штатний психолог "Київпастрансу". Розповідає, як потрібно вмовляти, аби сплатили штраф, і водночас не зважати на провокації. Після курсів контролери виходять на маршрути. Місяць — випробувальний термін. Вони їздять із досвідченими, ті спостерігають за поведінкою новачка, доповідають начальникові служби контролерів Сергієві Шестакову, 50 років. Якщо не було проблем, беруть на роботу. Артабаєв каже, що з 1 лютого зарплатня ревізорів становитиме 2 тис. грн (раніше лише 600 грн).

Торік у книзі скарг на контролерів "Київпастрансу" зафіксували 31 скаргу. Цього року — одна, її вписали 31 січня. Окрім того, за два місяці не винесено жодної догани.

Тихо та спокійно переконує хлопця сплатити штраф, "будь ласка" каже п"ять разів

Кореспондент "ГПУ" проїхався у тролейбусі N42 з трьома контролерами: Іриною Бакшиєвою, 44 роки, Наталею Бойко, 35 років, та Оленою Філіповою, 45 років. У "Київпастрансі" вони працюють уже кілька років.

До тролейбуса зайшли на кінцевій, біля станції метро Либідська. На другій зупинці почали перевіряти наявність квитків у пасажирів. У 23-річного киянина Олександра квитка не було. Бойко тихо та спокійно переконує хлопця сплатити штраф, "будь ласка" каже п"ять разів. Пасажир погоджується, витягує 50 грн. Наталя повертає 40 грн здачі, дякує.

— Та ладно, сам винен. Завжди їжджу на маршрутках, а це вирішив заощадити. Уперше мене оштрафували, — зізнається Олександр.

Водночас контролерки натрапляють ще на кількох "зайців". Одного — 17-річного хлопця — висаджують, бо особи до 18 років мають право не платити штраф. Другий — чоловік у камуфляжній куртці — каже, що не встиг купити талончик. Коли просять сплатити штраф, він, не сперечаючись, витягує 10 грн.

Ще один штраф платить молода жінка, яка запевняє, що не бачила кондуктора.

— Таке рідко буває, щоб оштрафували трьох пасажирів за дві зупинки, — каже Ірина.

Зрештою ловимо останнього "зайця". Жінка не закомпостувала талончик. Із пасажиркою розмовляє Олена Філіпова:

— Чого не закомпостували талончик? Могли попросити кондуктора.

— Я не знала, що він міг закомпостувати.

— Ви маєте сплатити штраф. Ось квитанція.

— Я б його закомпостувала, та компостера нема.

— Коли купували, треба було попросити пробити.

Жінка каже, що нема грошей. На зупинці її виводять із тролейбуса і відпускають.

— А що робити — в людини немає грошей. Крім того, вона вибачилася. За правилами, маємо викликати міліцію, їхати до райвідділу, оформляти документи. Штраф із "зайця" стягнуть потім, за місцем роботи або проживання, — розказує контролерка.

За словами контролерів-ревізорів, зазвичай приїжджі не компостують талонів, особливо в маршрутах, які курсують від вокзалів. У Дніпропетровську й Луганську талончики компостувати не треба, на них уже проставлено номер маршруту.

Зараз ви читаєте новину «Контролери ходитимуть в уніформі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 1859
Голосування Як столична влада справляється з наслідками снігопаду
  • Нормально. Центральні вулиці та магістралі розчищені
  • Жахливо. Робота комунальників майже непомітна
  • Дороги почищені, а двори, тротуари та підземні переходи схожі на "сніговий апокаліпсис"
  • Звичайна ситуація під час снігопаду. Міська влада робить усе можливе
  • Нехай сніг прибирає той, хто розкидав
  • Мені байдуже, я не виходжу з дому
  • Ваш варіант пишіть у коментарях
Переглянути