Пасажирські літаки Ту-134 зіткнулися у небі неподалік Дніпродзержинська - тепер Кам'янське Дніпропетровської області, 11 серпня 1979 року. Загинули 178 чоловік.
Управління польотами здійснювали у Харківському центрі. Того дня на маневри літакам залишили 2 повітряні коридори. 3-й тримали відкритим для члена Політбюро ЦК КПРС Костянтина Черненка, який мав летіти на відпочинок у Крим до генсека Леоніда Брєжнева.
Старший зміни центру Сергій Сергеєв призначив на найважчий сектор молодого недосвідченого диспетчера Миколу Жуковського, контролювати роботу якого мав Володимир Сумський. Цим Сергеєв порушив інструкцію.
Ту-134 піднялися у небо о 12:52 і о 13:11 з Воронежа і Донецька. На борту літака Білоруського управління цивільної авіації, що мав летіти до Мінська, перебували 83 особи, зокрема 17 представників футбольної команди "Пахтакор" - 13 гравців, тренер, лікар і адміністратори. Незабаром мали грати проти мінського "Динамо". Інший літак Молдавського управління цивільної авіації летів до Кишинева. На борту знаходились 95 осіб.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Авіакатастрофа в Індії: повідомили кількість загиблих
Диспетчери допустили першу помилку. У районі Дніпропетровська літаки пролітали би з різницею в 1 хв, при нормі в 3 хв. Йшли назустріч один одному на висоті 8,4 тис. м. Коли Сумський помітив небезпеку, то о 13:34 наказав білоруському екіпажу підніматися на 9 тис. м. Інший літак Іл-62, що летів на тій висоті, мав перейти на 9,6 тис. м, звільнивши для нього простір. Втім, Сумський отримав незрозумілу відповідь і не став уточнювати, чи усі прийняли розпорядження. Білоруський рейс залишився на висоті 8,4. За хвилину обидва літаки Ту-134 зіткнулися, забравши життя усіх, хто був на борту. Падаючі уламки помітили інші пілоти над селищем Курилівка.
Про катастрофу громадянам СРСР повідомили майже за 4 доби. Суд над винуватцями відбувся за 9 місяців - обидва диспетчери отримали по 15 років колонії. Старшого зміни до відповідальності не притягнули.
У літак Ту-154, в якому у квітні 2010 року загинув президент Польщі Лех Качинський і ще 95 пасажирів, було закладено вибухівку. Такого висновку дійшла комісія з розслідування авіакатастрофи. Звіт щодо результатів розслідування опублікував колишній міністр оборони Польщі Антоні Мацеревич.
Коментарі