
27 жовтня 1984 року у Радянському Союзі введено в дію залізничну Байкало-Амурську магістраль (БАМ). Її будівництво почалось ще в 1934 році руками в'язнів, котрі були привезені на Далекий Схід після завершення ними будівництва Біломорсько-Балтійського каналу.
У 1950-і роки тут працювало близько 400 тисяч в'язнів, але найбільшого розмаху як економічного, так і пропагандистського будівництво БАМу набуло після 1974 року, коли на Далекий Схід почали добровільно-примусово відправлятись ешелони комсомольців, а БАМ був оголошений стратегічно і політично важливим для держави будівельним об'єктом. Зводити залізницю, що з'єднала б центр держави з Далеким Сходом, почали наприкінці 1930-х силами в'язнів таборів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:Проти угорських студентів радянські війська застосували авіацію, артилерію і танки
Робота просувалася мляво, тож 1974-го генеральний секретар ЦК КПРС Леонід Брежнєв оголосив БАМ "всесоюзной ударной комсомольской стройкой". 50 тис. юнаків і дівчат поїхали у Сибір будувати магістраль. Тим, хто у соціалістичному змаганні перемагав сусідню бригаду, давали премію. Зарплата будівельника була вдвічі вища, ніж у центрі країни – в межах 300 карбованців. Спершу їх і витрачати не було на що: ні магазинів, ні ресторанів, а одяг і взуття видавали безплатно. Гроші складали під матраци і в тумбочки.
Загальна довжина залізниці – 4287 км. Має понад 200 залізничних станцій, на ній споруджено 2230 мостів. Основна частина дороги будувалася більше 12 років — з 5 квітня 1972 року по 27 жовтня 1984-го, а Північномуйський тунель був відкритий у 2003 році.
Коментарі