




17 травня у Національному музеї у Львові імені А. Шептицького, на проспекті Свободи, 20 відкрили новий розділ постійної експозиції "Йов Кондзелевич. Визначна пам'ятка українського бароко - Богородчанський іконостас" (1698 – 1705).
Богородчанський іконостас — унікальна пам'ятка українського іконопису доби пізнього Ренесансу. Іконостас створений в 1698–1705 рр. іконописцем ієромомонахом Білостоцького монастиря на Волині Йовом Кондзелевичем та майстрами його кола. Пам'ятку реставрували двадцять разів. Остання реставрація тривала сім років. Стільки ж часу Конзелевич розписував іконостас. Іконостас створювали протягом семи років – з 1698 по 1705. Свою назву він одержав за місцем останнього перебування – містечка Богородчани, що на Івано-Франківщині.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На Черкащині в музеї замироточила ікона "Розп'яття Христа"
До відкриття виставки Богородчанський іконостас знаходиться у фонді музею з 1924 року. Саме завдяки активному клопотанню та фінансовій підтримці митрополита Андрея Шептицького його вдалося повернути на Україну з Варшави. До того іконостас під час Першої світової війни вивезли з України у Відень.
"У двадцятих роках Андрей Шептицький викупив його у поляків за власні кошти. Кажуть, за тридцять тисяч доларів. Так він опинився в Національному музеї. Вчинок Андрея Шептицького має бути прикладом для сучасної влади і для українців загалом. Богородчанський іконостас є свідченням глибини, висоти нашої духовної культури. Його треба сприймати в першу чергу як святиню, а не як шедевр мистецтва. Його місце в церкві, аби люди могли молитися, оживляти його молитвою. Але на все Воля Божа і бажання працівників музею, які доклали багато зусиль до відновлення святині", - каже Патріарх УГКЦ Блаженніший Святослав Шевчук.
На іконостасі є зображення Києво-Печерських святих Феодосія та Антонія Печерських на фоні Успенської церкви Києво-Печерської Лаври та інші біблійні сцени. Для реставрації використовували матеріали вищого ґатунку: золото, позолоту, срібло.
Коментарі
2