Грецькі дайвери виявили нові знахідки під час експедиції до затонулого 1802 року неподалік острова Кітіра англійського корабля "Ментор".
З морського дна їм вдалося підняти фрагменти корабля та корабельного спорядження, шкіряну підошву від взуття, металеву пряжку, жетон для гральних карт, 2 шахові фігури, кухонне начиння, золоті прикраси, монети з голландського Утрехта, Іспанії та монети з Османської імперії, інформує Live Science.
Члени експедиції прагнуть дізнатися, як жили на борту не лише пасажири, а й члени екіпажу.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: $500 тис. за монету - із затонулого корабля підняли скарб золота
Судно "Ментор" побудували в Америці робітники британського дипломата та шотландського дворянина Томаса Брюса, відомого також як лорд Елгін. Воно було потужним, адже мало перевозити для Елгіна предмети давнини в Англію через океан. Елгін збирав антикваріат перебуваючи в Константинополі на посаді посла Великої Британії в Османській імперії. 1802 року судно вдарилось об скелі острова Кітіра та пішло на глибину близько 20 м. Частині пасажирів та команді вдалося врятуватися, видершись на скелі.
Найціннішими речами, що перевозив "Ментор", були унікальні мармурові скульптури та барельєфи, що відкололись від афінського Парфенона. Вони експонуються в Лондонському музеї під назвою "Мармур Елгіна".
Дістали їх із затонулого корабля пірнальники без будь-якого обладнання за декілька років після катастрофи. А Елгін продав їх музею 1816 року. Ніби за дозволом Османської імперії, хоча жодних доказів цьому немає.
1832 року Греція відновила свою незалежність і розпочала роботи щодо повернення награбованих витворів мистецтва. Мармур з Парфенону перебував на початку списку, але Британський музей відмовився повернути скульптури. У Греції сподіваються на майбутню передачу. Разом з іншими скульптурами їх планують виставити в експозиції Музею Акрополя в Афінах.
Нещодавно на південному сході Егейського моря біля острова Касос грецькі археологи виявили корабель ІII-II ст. до н. е. З античного корабля підняли амфори. Вони дають інформацію про один із тогочасних торгових маршрутів. На кораблі були амфори 2 типів. 1-ші виготовляли у IІІ-I ст. в Іспанії. У них перевозили оливкову олію. 2-й виготовляли у IІI-II ст. на території сучасного Тунісу. Вчені ще не встановили, що у них перевозили.
Коментарі