419 років тому в Варшаві четвертували козацького ватажка Северина Наливайка.
Про цю постать у цей час готують блокбастер "Северин. Нащадок Ягелонів". Англійське найменування - "Severyn. The other Jagellon", - повідомляє Gazeta.ua.
Наразі, інвестиції в історичну стрічку тільки закордонні. Про майбутнє кіно для журналу 1596 розповіла київська сценаристка Оксана Майданська. Зйомками займатиметься її американська компанія.
Вже представлено інтернет-сторінку проекту та сторінку в соцмережі.
Friends! My dream is coming true. I've started to produce a historic drama about Ukrainian hero Severyn Nalyvayko. I...
Опубліковано Oksana Maydanska 26 березень 2016 р.
Чому героєм своєї першої повнометражної стрічки Ви обрали саме Северина Наливайка?
Суть історії полягає у тому, що через Северина Наливайка доля України могла би змінитися кардинально. За однією з версій – він був онучатим племінником князя Василя-Костянтина Острозького й онуком короля Сиґизмунда I Старого, що робило Северина можливим претендентом на Королівський трон Речі Посполитої на рівні з Сигизмундом III Ваза. Саме Наливайко міг стати тим, хто згуртував би три народи Речі Посполитої в єдину націю, завдяки своїй кровній спорідненості з усіма трьома етнічними групами королівства.
Ви вже знаєте яким вийде фільм?
Це дуже амбітний проект. Неймовірно захопливий та епічний. Він відображає дух епохи й одночасно сфокусований на особистій історії Северина Наливайка. Буде багато батальних сцен, кохання, придворні інтриги, зрада. А також драматичні сюжетні повороти та несподіваний фінал.
Ви прагнете документальної точності антуражу, чи це буде умовне 16 сторіччя?
В першу чергу ми намагатимемось максимально відобразити дух епохи. Це означає, що свіжовипрасуваних чистих костюмів і сучасного макіяжу в нас не буде.
Яка компанія буде працювати над виробництвом стрічки?
Виробництвом, включаючи постпродакшн і роботу над CGI й VFX буде займатися компанія 2813 Production.
Вже підібрали команду?
Так, кістяк команди сформований. Це – режисер Влад Хмара, оператор постановник – Сергій Смичок, концепт-художник Олексій Головченко, VFX-супервайзер Дмитро Березовський, лінійний продюсер Роман Тесленко. Я - сценарист і креативний продюсер.
Які родзинки в технології будуть використовуватися на зйомках?
Буде дуже багато графіки. В основному будуть використовуватися технології matte painting та set extension. Саме тому ми особливо раді, що до нашої команди долучився концепт-художник Олексій Головченко, який працював над створенням "Ґодзіли" та "Бетмен проти Супермена".
На якій стадії наразі робота над проектом?
Зараз я закінчую працювати над сценарієм. Паралельно ми ведемо підготовчі роботи – розробляємо образи героїв, ескізи костюмів, декорацій, підбираємо і виготовляємо реквізит. Також займаємося збором коштів на зйомки. Це, напевно, одна з найістотніших частин підготовки до фільму, а також найменш прогнозована.
Коли початок знімального періоду?
Плануємо почати знімати восени. Але, знову ж таки, в тому випадку, якщо встигнемо до того часу зібрати кошти.
Хто надихнув Вас на створення такого фільму?
Це була ідея мого чоловіка, Влада Хмари. Він давно цікавиться історією України і вважає життєвий шлях Северина Наливайка гідним втілення у кіно. В історії про Северина, ми також розкриємо особливості епохи початку самоідентифікації українців як нації і їхньої боротьби за незалежність.
Які перспективи цього фільму Ви бачите в Україні і закордоном?
Фільм планується випустити в двох форматах – повнометражна двогодинна стрічка для кінотеатрів і чотирисерійна телеверсія. Впевнена, що він буде цікавий глядачам у всьому світі, не лише в Україні. Це підтверджується інтересом до, в першу чергу, іноземних інвесторів. Також ми плануємо брати участь у різних фестивалях.
Чи є якісь кінопродукти, на які Ви рівняєтесь?
Напевне, краще буде сказати не "рівняємось", а гарантуємо, що наша робота буде на одному рівні з такими фільмами як "Гладіатор", "Царство Небесне", "Хоробре серце".
До речі, якщо вже мова йде про фінансування, то який орієнтовний бюджет стрічки?
Остаточного бюджету ще немає. Бюджет – це складний пазл, що має багато нюансів, у тому числі різних домовленостей та ініціатив. Але ми розраховуємо вкластись в 1 мільйон доларів.
Це досить скромний бюджет як на історичну стрічку з батальними сценами. А хіба можна за такі порівняно невеликі гроші зняти якісне кіно?
Звичайно. Мій досвід креативного продюсування дає всі підстави це стверджувати. Коли я чую, що деякі вітчизняні фільми знімають за 3-5 млн доларів, у мене закрадається питання – на що витрачені ці гроші?
А хто наразі інвестор?
На жаль, поки що всі інвестори – іноземці. Але ми сподіваємося, що фільм зацікавить і українців. У найближчому майбутньому ми плануємо викласти проект на ресурс "спiльнокошт" і "kickstarter" . До речі, одним з варіантів винагороди на "спiльнокошті" буде можливість взяти участь у зйомці, а також придбати справжній кіно-реквізит. Також найближчим часом ми запускаємо сайт фільму nalyvayko.com, де можна буде придбати фірмову атрибутику фільму та ексклюзивні сувеніри. Такі як, наприклад, родове кільце Ягелонів, яке носив Наливайко.

Зважаючи на Ваш досвід у кіновиробництві, які можливі шляхи його розвитку в теперішній ситуації Ви бачите?
В ситуації, коли країна в стані війни, кризи та тотальної корупції, шлях один – бажання і, що найголовніше – вміння знімати якісне кіно за невеликий бюджет. На щастя мій досвід дозволяє реалізовувати амбітні проекти з урахуванням усього вищезгаданного.
Розкажіть більше про свої попередні проекти.

Кожен мій проект – це новий досвід і пошук абсолютно нових рішень. Саме тому я в першу чергу "креативний", а не "виконавчій" продюсер. Кожен мій проект був малобюджетним і супроводжувався екстримально стислими термінами. Але я завжди ставила собі дуже високу планку якості. Часто мені доводилось поєднувати роль сценариста, режисера, кастинг-директора, локейшн-менеджера, арт-директора, художника-постановника, реквізитора і художника з костюмів. Я хіба що оператором не була. Це траплялось тому, що більшість вітчизняних фахівців звикли працювати на певному рівні і за великим рахунком їм просто не цікаво якось напружуватись і щось вигадувати. Ніби крім грошей нема іншої мотивації. А для мене це неприпустимо. Мені подобається вирішувати важкі виробничі задачі. Тому мої фільми й отримали стільки міжнародних нагород. До речі, більш детально про те, як знімались мої проекти, я розповім в своїй книзі "Креативне продюсування".

Коментарі