Субота, 23 лютого 2019 03:28

Як Крістіан Діор повернув жінкам любов до моди після війни

 

У 1947 році Крістіан Діор представив у Парижі свою першу колекцію. Вона стала контрастом ідеології поміркованості та раціонального споживання, актуальною в перші повоєнні роки. Cукні з пишними спідницями, які шили з десятків метрів розкішної тканини, шокували і обурювали громадськість настільки, що у манекенниць, які позували в Dior на Монмартрі, жбурляли гнилі овочі.

Наслідки війни сформували особливий культурно-соціальний фон. Він виражався у суспільстві ідеями екзистенціальної відчуженості, втрати і самотності. Це впливало на популярну літературу (Ремарк, Сартр, Гемінґвей, Камю, Оруелл), образотворче та кіномистецтво (експресіонізм і жанр нуар). Людям було складно звикнути до думки про мирне і забезпечене життя. забути всі жахи пережитого здавалося неможливим, а оптимістичний погляд у майбутнє давався далеко не всім. На цьому тлі образ жінки також був досить похмурим. Світ занурився в темряву, і повернення до звичного життя здавалося неможливим.

 
Навесні 1945 року французькі Будинки моди представили в павільйоні Лувру нові колекції. Вони ще відображали деякі військові тенденції, але виставку вже відвідала величезна кількість людей. Показ Крістіана Діора в 1947 році підірвав чинну мораль занепаду остаточно. І справа не лише у розкішних тканинах, багатій вишивці у вигляді квітучих конвалій на подолах суконь і незвично жіночних силуетах. Показ став могутнім поривом для всього суспільства до радикального оновлення і руху вперед. Відродивши буржуазну моду на достаток і традиційні гендерні уявлення з одного боку, Діор посприяв модифікації виробництва та індустріалізації з іншого. Вражаючи публіку новими несподіваними рішеннями в дизайні кожен сезон, кутюр'є сприяв розвитку промисловості. Це у сукупності з іншими факторами спричинило економічні підйоми і розквіт в суспільстві оптимізму і впевненості в завтрашньому дні.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Стилісти розповіли про моду сезону-весна 2019

Голлівудські зірки замовляли розкішні вбрання будинку Dior. З'являлися в них на публіці і робили розкіш і презентабельність об'єктом мрій, а Париж - столицею свята і моди. Однією з перших зірок в Dior переодяглася Марлен Дітріх, яку до закінчення війни неможливо було уявити без чоловічих костюмів. Знімаючись у фільмі Альфреда Хічкока "Страх сцени" в 1950 році, акторка наполягла на тому, щоб всі костюми її персонажа створив Діор.

 
Копіювати і тиражувати одяг Dior дозволили на офіційному рівні. Так у широкого кола споживачів з'явилася можливість долучитися до нового явища. Діор розробив комерційну схему, згідно з якою виробники інших країн і власники роздрібних магазинів могли продавати "офіційні" копії суконь Dior. Все це викликало певну соціальну узагальненість діорівським new-look, що в цілому ознаменувало новий етап в історії моди.
Діор проголосив розкіш загальнодоступним інструментом самопрезентації. Модельєр створював пишні колекції для багатих француженок і спрощені, більш демократичні, для американського ринку. У результаті ідеологія і естетика будинку поширилася так широко, що в пишних спідницях з затягнутими таліями ходили всі: від заводських робітниць до світських левиць.

Кутюр'є запропонував жінкам образ, повністю готовий до використання і копіювання: плаття і сумочка в тон, підібрані взуття та аксесуари, макіяж, зачіска і нарешті - аромат. Всі ці складові були покликані підігріти відчуття свята життя, чистої краси і абсолютної вишуканості. І що важливо - все це на різних соціально-економічних рівнях.

Не зважаючи на те, що роботу Діора за надмірність, повернення до старих принципів дизайну, жорсткі корсети і важкі спідниці намагалися оскаржити безліч колег - від Коко Шанель до Крістобаля Баленсіаги, образ Dior став сенсацією в момент своєї появи.

У мережі показали рідкісні кадри вуличної моди Києва 100-річної давнини. Трендом тих років були гарні головні убори, стильні сукні, приталені пальта, вишукані парасолі.
Зараз ви читаєте новину «Як Крістіан Діор повернув жінкам любов до моди після війни». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 108
Голосування Хто нині найсильніший український футболіст?
  • 1) Олександр Зінченко
  • 2) Тарас Степаненко
  • 3) Андрій Ярмоленко
  • 4) Роман Яремчук
  • 5) Віктор Циганков
  • 6) Руслан Малиновський
  • 7) Марлос
Переглянути
Погода