




Вважається, що історія соціальної реклами починається в 1906 році, коли громадська організація "Американська цивільна асоціація" створила першу рекламу такого роду, закликаючи захистити Ніагарський водоспад від шкоди, що завдається енергетичними компаніями. Проте історично документи показують існування соціальної реклами і в царській Росії початку 20 століття, пише у своєму блозі користувач "Історія і сучасність".
Взагалі, доречніше говорити про появу у той час лише нових форм соціальної реклами. А по суті цією діяльністю протягом майже тисячі років займалася церква, яка, крім усього іншого, своїми проповідями формувала "модель суспільної поведінки" і "привертала увагу до проблем соціуму". Заклики до пастви допомагати ближньому, оберігати сімейні цінності, уникати пияцтва й інших вад - це і зараз одна з головних тем соціальної реклами.
Тому доречніше говорити, що на початку 20 століття відбувалася, поряд з традиційною церковною, поява соціальної реклами від інститутів громадянського суспільства, яке тільки зароджувалося.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Повертаючись з війни у 1945-му, фінські солдати забирали зброю додому
Однією з основних була реклама тверезого способу життя, яка оформлялася дуже барвистими і наочними плакатами.
Тут уже є використаний нині стандартний прийом: "серце (печінка) тверезого" і "серце (печінка) п'яниці".
Ця серія плакатів датована 1902 роком, тобто ще до згаданої у Вікіпедії дати початку соціальної реклами в США (1906). Варто відзначити досить високий мистецький рівень антиалкогольних плакатів.
Другий блок соціальної реклами в царській Росії був пов'язаний з доброчинністю. Це були плакати, що закликають збори коштів на користь голодуючих (голодні роки в селі траплялися регулярно), а також сиріт та хворих на туберкульоз.
Тут цікаво відзначити, що ще не до кінця була розірвана "пуповина", яка повв'язувала громадянську соціальну рекламу з церковною. Нерідко плакати були приурочені до релігійних свят і закликали купити, наприклад, великоднє яєчко, аби зібрати кошти.
Коментарі
3