середа, 03 квітня 2013 14:43

"Пьянство есть корень всякого зла" - опубліковано маловідомі плакати 1902 року
13

Вважається, що історія соціальної реклами починається в 1906 році, коли громадська організація "Американська цивільна асоціація" створила першу рекламу такого роду, закликаючи захистити Ніагарський водоспад від шкоди, що завдається енергетичними компаніями. Проте історично документи показують існування соціальної реклами і в царській Росії початку 20 століття, пише у своєму блозі користувач "Історія і сучасність".

Взагалі, доречніше говорити про появу у той час лише нових форм соціальної реклами. А по суті цією діяльністю протягом майже тисячі років займалася церква, яка, крім усього іншого, своїми проповідями формувала "модель суспільної поведінки" і "привертала увагу до проблем соціуму". Заклики до пастви допомагати ближньому, оберігати сімейні цінності, уникати пияцтва й інших вад - це і зараз одна з головних тем соціальної реклами.

Тому доречніше говорити, що на початку 20 століття відбувалася, поряд з традиційною церковною, поява соціальної реклами від інститутів громадянського суспільства, яке тільки зароджувалося.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Повертаючись з війни у 1945-му, фінські солдати забирали зброю додому

Однією з основних була реклама тверезого способу життя, яка оформлялася дуже барвистими і наочними плакатами.

Тут уже є використаний нині стандартний прийом: "серце (печінка) тверезого" і "серце (печінка) п'яниці".

Ця серія плакатів датована 1902 роком, тобто ще до згаданої у Вікіпедії дати початку соціальної реклами в США (1906). Варто відзначити досить високий мистецький рівень антиалкогольних плакатів.

Другий блок соціальної реклами в царській Росії був пов'язаний з доброчинністю. Це були плакати, що закликають збори коштів на користь голодуючих (голодні роки в селі траплялися регулярно), а також сиріт та хворих на туберкульоз.

Тут цікаво відзначити, що ще не до кінця була розірвана "пуповина", яка повв'язувала громадянську соціальну рекламу з церковною. Нерідко плакати були приурочені до релігійних свят і закликали купити, наприклад, великоднє яєчко, аби зібрати кошти.

Зараз ви читаєте новину «"Пьянство есть корень всякого зла" - опубліковано маловідомі плакати 1902 року». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути