Погані новини для пенсіонерів: заспокійливі краплі "Корвалол", популярні ще з радянських часів, можуть істотно подорожчати, якщо їх виробник "Фармак" виграє судовий спір у свого конкурента - фармацевтичної компанії "Дарниця".
Про це пише "Дзеркало тижня" в статті "Дорогий спокій".
"Фармак" вирішив отримати монополію на знак "Корвалол Corvalolum". Що це означає? Що саме одній компанії надається право використовувати цей знак, а всі інші позбавлені цієї можливості", - наводить видання слова адвоката з компанії AEQUO Наталії Дрюк.
"Дзеркало тижня" підкреслює: корвалольна справа - це не просто суперечка двох гігантів бізнесу за мільйони гривень. Якщо "Фармак" виграє суд, він перетвориться на монополіста, адже "Корвалол-Дарниця" зникне з аптек.
"Де монополія - там підвищення цін, про це знає кожен економіст. Для пенсіонера або малозабезпеченого пацієнта таке підвищення може стати істотним ударом по його мізерному персональному бюджету. А то і зовсім змусить відмовитися від лікування", - пише автор статті.
"Дзеркало тижня" нагадує, що "Фармак" вже 15 років наполегливо намагається заборонити своєму конкуренту виробляти ліки "Корвалол-Дарниця". При цьому судовий спір за торгову марку "Корвалол" "Фармак" повністю програв ще в 2011 році і відновити його неможливо.
Тим не менше, "Фармак" до сих пір продовжує вважати, що справжній "Корвалол" випускає тільки він.
"Тому "Фармак" пішов на юридичну хитрість, і придумав нове позначення "Корвалол Corvalolum", яке і стало предметом нинішнього розгляду", - пояснює автор статті.
Зараз в Господарському суді Києва йде черговий етап судових розглядів. Хоча спочатку процес був ініційований "Фармаком", на цей раз компанія виступає відповідачем, адже мова йде про позов "Дарниці" на рішення Апеляційної палати Міністерства економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ), винесеного в 2017 році на користь "Фармак".
На засіданні 28 серпня "Фармак" надав судді соціологічне опитування, що показує, що українці нібито асоціюють "Корвалол" саме з "Фармаком". Але журналісти знаходять такий крок відповідача дивним. Адже опитування на замовлення "Фармак" проводилося в серпні 2019 року, а предмет судового спору - рішення МЕРТ дворічної давності.
"Враховувати дані соцопитування в нинішньому суді - все одно що в справі про ДТП брати до уваги дорожній знак, встановлений через два роки після аварії", - наводить аналогію автор матеріалу.
Коментарі
1