Планування - це перший крок до ефективної роботи. Планування діяльності є одним із секретів успішного людини. Практикуючий психолог Тетяна Білоха пояснила Gazeta.ua чому планування є важливим інструментом в самоорганізації.
- Чим планування часу з вечора відрізняється від плануваня зранку?
- Плануючи з вечора ви маєте змогу проаналізувати день, що пройшов. Врахувати всі досягнення та поразки. Важливо прописувати план - це допомагає систематизувати справи, визначити головні і другорядні.
- Як визначити ефективність?
- Якщо ви плануєте з вечора, то прокинувшись ви вже чітко маєте план дій і лише слідуєте йому, не гаючи час на складання плану та визначення головних та другорядних справ. Правильність планування визначається по тому чи все заплановане ви встигли зробити і як якісно. І скільки вільного часу залишається на відпочинок та хобі.
- Які можуть бути причини дефіциту часу?
- Це неорганізованість людини, нераціональність розподілу часу на важливі та другорядні справи, зависання на одній справі, переоцінка своїх можливостей - типу "я все встигну", а тут раз і сили закінчилися. Непотрібні телефонні розмови, пусті базікання на робочому місті, плітки, теревені.
- Чіткий розклад роботи на поточний день - це допомагає?
- Чіткий план допомагає вам не замислюватись над послідовністю справ, а брати і виконувати вже заплановане. Так ви не відволікаєтесь. А якщо в своєму плані ви чітко прописуєте відведений час на виконання кожної справи – це дійсно економить ваш час і ресурс. Відповідальність перед самими собою – це також важливий мотиватор. Я зробив і я - молодець.
- Чим небезпечна така продуктивність?
- Одна з найпоширеніших пасток – це міф про те, що ми всесильні. Наш мозок подібний до 4-х ядерного процесора, і виконувати ми можемо 2,3,4 справи одночасно. Не можна займатися одночасно двома важливими справами, що вимагають концентрацією уваги. А ось виконувати механічні дії, наприклад прибирати, і паралельно щось думати – це оптимальний варіант.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як музика діє на взаємини між людьми
- Чи раціонально виконувати декілька справ одночасно?
- Вам тільки здається, що ви можете робити декілька справ одночасно і ваш мозок все сприйме. Вчені довели, що наш мозок не може виконувати декілька справ одночасно, він просто швидко переключається з однієї справи на іншу. Коли під вашим контролем знаходиться більше п'яти справ одночасно може призвести до інформаційного перевантаження і стресу. Наповнюючи свій день великою кількістю "важливих справ", а в результаті вся ваша метушня ні на крок не наблизила вас до вашої цілі. Фокусуйте свою увагу на тому, що дійсно приносить результат і користь. Відмовтеся від образу "суперзаклопотаної людини" приміряйте образ "раціональної і спокійної людини".
- Можна навчитись ефективно планувати, дивлячись на інших?
- Порівняння шкодить. Ніколи не порівнюйте себе з іншими. У кожного свій шлях, своя історія і свої перемоги і поразки. Хтось досягає успіху у 20 років, а комусь потрібно більше часу на пошуки своєї справи. Беріть приклад в успішних та при цьому залишайтеся самим собою.
Коментарі