Якщо ніщо не надихає на новий робочий тиждень, потрібно впровадити у свій звичайний графік жартівливий список "добрих справ", радить психолог Єгор Тополов.
"Подумайте кілька хвилин про людей і обставин, з якими ви будете взаємодіяти упродовж тижня. Напишіть невеликий план по днях. Особливо важкі чи відповідальні дні можете виділити червоним маркером, позначити характерним словом, типу "жесть". Те ж саме, але в "іншій тональності", слід зробити зі "сприятливими днями". Напишіть свої ключові завдання і позначте усіх причетних до них", - каже фахівець.
Після складання плану слід оцінити, скільки "гарячих" днів чи подій на вас чекає. Потім психолог радить подумати, як можна зменшити ступінь стресу в ці дні.
"Наприклад, у середу у вас будуть відповідальні збори. Увесь день обіцяє бути нервовим.
Зменшити стрес допомогла б ранкова розмова з колегами за чаєм. Банально, але посприяти створенню потрібного настрою може принесений Вами тортик або пакет печива і жартівливий заклик: "на кухні збираються всі, хто хотів би дожити до вечора", - пояснює Тополов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чому люди бояться — відповідь психолога
Якщо на кожен з потенційно проблемних днів створити подібний "нейтралізатор" - відчуття пригніченості і безнадії відступить.
"Полегшене сприйняття майбутніх труднощів і наявність плану "допоміжних дій" покращує не тільки настрій, але і вашу особисту ефективність у згаданих ситуаціях", - додає психолог.
Якщо робота не приносить задоволення і професійні обов'язки стали байдужі - це ознаки професійного вигорання. Цей синдром розвивається на тлі хронічного стресу. Веде до виснаження емоційно-енергетичних ресурсів людини.
Коментарі