Багато вчителів обирали професію через безвихідь. У 90-х роках минулого століття педагогіка була чи не останньому місці рейтингу професій, розповідає Катерина Ясько, психолог, спеціаліст з освіти та член громадської ради при міністерстві освіти України.
"Вік вчителів — це не головний критерій. У 90-і роки на педагогіку йшли ті люди, які не могли вступити в інші ВНЗ. Нині, щоб щось змінити, мають прийти вчителі за покликанням. Це не означає, що немає світлих голів і добрих сердець", - каже Ясько.
На заході є масштабна програма Teach for all. Вона почалась в Америці, через кризу в системі освіті у другій половині 20-го століття.
"Тоді почали пропонувати стипендію найкращим випускникам не педагогічних ВНЗ. Їм пропонували пройти програму і стати вчителями в середніх школах. Їх відправляли в провінцію, де нові вчителі повинні були відпрацювати 2 роки. Вони своїми підходами змінювали освіти з середини", - додала Катерина Ясько.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як поводитися батькам із дітьми до 5 років
Щоб отримати зміни в системі освіти, в педагогіку мають прийти люди нового типу мислення.
"Програма "Вчитель для України" чи подібні — мають вітатися. Один зі спосіб — дозволити викладати в школах людям з не педагогічною освітою, а не ті, що вчаться 4-5 років без ентузіазму на найкращих з методик", - пояснила Ясько.
Читайте більше про сучасну освіту в наступному номері журналу "Країна".
Коментарі